schwitzerdütsch oder so - wie schreiben die schweizer? so wie wir oder wie mans ausspricht

...komplette Frage anzeigen

10 Antworten

Wir sprechen Schweizerdeutsch - verschiedene Dialekte - aber wir schreiben das "richtige" Deutsch. Teilweise haben wir aber andere Redewendungen als in Deutschland/Österreich, zb Spital für Krankenhaus, Velo statt Fahrrad und so weiter und so fort.

"Normalerweise", also für Schule und Geschäft "Hoch"deutsch. Aber für alles andere schreib ich Schweizerdeutsch. :)

Kostprobe? Ja wie gseit, mier ide Schwiiz reded Schwiizrdütsch und schriibed das au sehr gern. Es git zwar e paar Gegner und ide Ohre vo Dütsche tönts vilicht chlige ungwohnt abr mier si stolz druf. :)

-> beim lesen muss man darauf achten dass ie kein langes i ist, sobdern ein i und ein e. lange i's sind einfach 2 i - normalerweise, eigetnlich gibts keine Regeln. Weshalb man auch an der Schrift erkennt woher einer kommt. :)

Nochmals auf Schweizerdeutsch? xD

Also normalrwiis, so fürd Schuel und gschäftlich schriibi Hochdütsch wie sichs ghört :) Abr für alles andri, SMS, E-Mail, Facebook, ... schriib i Schwiizrdütsch. Es sind vorallm di jüngere wo Schwiizrdütsch schriibed. Di meischte sind stolz uf dSchwiizr und Schwiizrdütsch, anderi hend sogar FB-Gruppene gründet wo degege sind, abr die sind zimli erfolgslos. Ken Schwiizr woni kennt schriibt mit mier no Hochdütsch, bzw. es schriibed eifach ali Schwiizrdütsch. Es git sogar e paar Websiite wie Wikipedia und sBrowsergame stämme uf Schwiizrdütsch wasi zimli cool find, schad gits nonig viel me Websiite uf Schwiizrdütsch, doch leidr isch Schwiizrdütsch au (no) kei ofizielli Sprach und nurn "Dialekt" vom Dütsche. Abr vilicht wird sis ja mal :) sGit ja bereits Wälschi wo volanget dasmr ide Dütschschwiiz Hochdütsch rede münd demit die ois au vostönd wenns ois go bsueche chömed. Da wärs sowieso grad bessr wemr öffentlich agebed dasmr hald Schwiizrdütsch reded. :)

Ja und so chönti etz no ewig wiitrschriibe uf Schwizrdütsch, abr ier werded das ja eh nöd vosta, drum und wells au suscht gnueg isch wird a dere Stell mal ufhöre und hoffe dasdr das es Bild vo Schwiizrdütsch git. :)

0
@askXX

nur dä nachteil isch, das mir di dütschi rechtschribig verlehrned :P also bi mir isch es so (leider) :S

0
@Schoggi1

lol ^^ nei sonen Seich! Ich schriib bessr als menge Gummihals... :P Isch ja würkli nöd schwer. :D

(Falls de Satz doch irgenden Dütsche vostat, vilicht nöd soo ernst nee... :) )

0

die schweizer mit denen ich bis jetzt zu tun hatte, schrieben alle deutsch, woran sich manch deutscher ein beispiel nehmen könnte - die bayern oder franken mit denen ich bis jetzt zu tun hatte taten dies genau so - als ich vor einer weile in franken im urlaub war, habe ich allerdings nicht verstanden, wo die nächste tankstelle ist

Wir Deutschschweizer reden mehrere unterschiedliche Dialekte, das ist von Kanton zu Kanton sehr unterschiedlich. Aber eine echte Schweizerin wie ich, beherrscht alle Schweizer Dialekte und und alle Landessprachen und mehrere Fremdsprachen perfekt. LG Igitta

Aber eine echte Schweizerin wie ich, beherrscht alle Schweizer Dialekte und und alle Landessprachen und mehrere Fremdsprachen perfekt.

Na klar, alle Dialekte perfekt. Du willst uns wohl verarschen =P

0
@aufgeregt

haha ich denke auch nicht das du alle dialekte perfekt beherschst....

ich sage nur Walliserditsch hahahah :D

0

Ich hoffe mal, der Kommentar ist nicht ernst gemeint, da bin ich mir von dir doch qualifiziertere Posts gewohnt..

0

wir schreiben so wie ihr, aber wenn wir untereinander schreiben z.B SMS oder mails oder so halt private sachen, das machen wir dann '' I EUSEM DIALEKT ALSO UF SCHWIIZERDÜTSCH SCHRIBED MIR EUS DÄNN :)

Mancher so wie er spricht. Aber das haben wir in Deutschland auch, besonders viel auf GF.

Normal schreiben sie so wie alle anderen deutschsprachigen Länder, also wie wir auch. Diese dusselige sogenannte Rechtschreibreform gilt für die Schweiz und Österreich auch.

Geh mal dahin: http://www.idiotikon.ch/ Hier ist das offizielle Wörterbuch. Kannst es auch kaufen: Bände 1 bis 15: Fr. 525.- / € 353.- pro Band

Ich als schweizer schreibe: Schwiizerdüütsh ja so halt ne ;D

"güne evu miri z schüffene am bierli nä ;)"

Originalzitat ,so schreibt eine Freundin aus der Schweiz =)

was? was heißt das ich komm echt nicht drauf

0

Hier sollte man bemerken, dass Güne, Evu & Miri vermutlich namen sind

Stell den Satz so:

Peter, Eva & Mirjam z'schüffene am bierli nä

So wird der Satz doch verständlich! ;D

Peter, Eva & Mirjam In Schüffene Am Bierchen nehmen (trinken) ;D

0

Was möchtest Du wissen?