Welcher Plinius Brief ist gefragt?

2 Antworten

ich habe sogar einen Brief gefunden, der alle Vokabeln enthält (wenn mal voraussetzt, dass eventuell von velle, nolle, malle nur 1 Form drankommt:

und zwar Brief 5, 6 C. PLINIUS DOMITIO APOLLINARI SUO S.

zu finden ist der Brief unter thelatinlibrary.com/pliny.ep5.html

ich schreibe dir die Vokabeln, die jeweilige Form in der sie vorkommt und den Satz in Klammern dahinter.

mos/moris = more (15)

pars/partis = parte (7, 15), partes (27)

velle , nolle , malle = velis (25)

aestas = aestate (1, 12, 30), aestatis (5)

hiems = hieme (4, 12, 24)

ver = vere (12)

autumnus = autumn (12)

sol/solis = solem (15), sole (24, 26, 31), solis (25), sol (26, 31), soli (28)

legere = legenti (41), legat (42)

lex = legem (44)

esse = kommt (falls ich richtig gezählt habe) 19x vor als: est (2, 4, 21, 22, 25, 26, 27, 43, 43, 44), erunt (3), sunt (33, 35, 40), esset (41), fuisset (41), esse (42), fuero (44), sit (46)

cena = cenatio (21), cena (37)

Von Experte verbosus bestätigt

Alle oben genannten Vokabeln sind in einem Text von Plinius schwer zu finden. Möglicherweise stammen sie aus dem Abschnitt 3, Buch 1,8 f.:

Vbi hora balinei nuntiata est (est autem hieme nona, aestate octaua), in  sole, si caret uento, ambulat nudus.Deinde mouetur pila uehementer et diu; nam hoc quoqueexercitationis genere pugnat cum senectute. Lotus accubatet paulisper cibum differt; interim audit legentem remissius aliquid et dulcius. Per hoc omne tempus liberum est amicis uel eadem facere uel alia si malint. Adponitur cena non minus nitida quam frugi, in argento puro et antiquo; sunt inusu et Corinthia, quibus delectatur nec adficitur.

Oder vielleicht dieser Auszug Buch 9, 40 f.:

Scribis pergratas tibi fuisse litteras meas, quibus cognouisti quemadmodum in Tuscis otium aestatis exigerem; requiris quid ex hoc in Laurentino hieme permutem. Nihil, nisi quod meridianus somnus eximitur multumque de nocte uel anteuel post diem sumitur, et, si agendi necessitas instat, quae frequens hieme, non iam comoedo uel lyristae post cenam locus, sed illa, quae dictaui, identidem retractantur, ac simul memoriae frequenti emendatione proficitur. Habes aestate hieme consuetudinem; addas huc licet  uer et autumnum,quae inter hiemem aestatemque media, ut nihil de die perdunt, de nocte paruolum adquirunt. Vale.
Woher ich das weiß:Studium / Ausbildung – LK Latein