Was ist der Unterscheid zwischen DEAD und DIED?

7 Antworten

In Ergänzung zu AstridDerPu:

"dead" ist Adjektiv und bedeutet "tot".

"death" ist ein Substantiv und bedeutet "Tod".

"died" ist simple past und past participle des Verbs "die" und bedeutet "starb" bzw. "gestorben".

For example :

Titler has been dead (adj.) since 1945. Das ist richtig, man weiss es aber nicht wirklich, jedoch dient zu deinem zwecke - eigentlich sollte es so sein : Titler is said to have been dead since 1945. DEAD = Adjektiv

dann das simple past / past participle :

Ever since WWII, whose Atrocities were initiated by Titler and the Regime that had significantly seized control of Germany, many people have died, killed by Neo-Nazis following the ideals unravelled and published in WWII. During WWII, many German soldiers died. Gradually, the Germans were forced back to the inner areas of their own territory, up until they were completely vanquished by Allied and Soviet forces.

DIED : Verb für el Vergangenheit

Wenn du den Unterschied nicht kennst, dann solltest du den Song besser auf Deutsch schreiben!

  • dead = tot (Adj)
  • died = starb, gestorben (Verb)

(siehe: pons.eu)

AstridDerPu

Bswss  11.07.2012, 17:03

That's good advice indeed.

Dead = Tod Died = gestorben (Vergangenheit)