Schöne Romeo und Julia Zitate

9 Antworten

o Romeo, Romeo! Wherefort art thou Romeo? Deny thy father and refuse thy name; Or if thou wilt not, be sworn my ,love, and i'll no longer be a Capulet.

(...)

What's Montague? It is nor hand, nor foot, nor arm, nor face, nor any other part belonging to a man.

A glooming peace this morning with it brings. The sun, for sorrow, will not show his head. Go hence, to have more talk of these sad things; Some shall e pardoned, and some punished: For never was a story of more woe than this of Juliet and Romeo.

(Ich find das Stück, im alten Englisch, klingt 1000mal besser als die deutsche Übersetzung)

Romeo: My lips ready stand with a tender kiss.

Juliet:Good pilgrim, which mannerly  devotion shows in this? Saints have hands that kiss.

Romeo: Have not saints lips?

Juliet: Lips they use in prayer.

Julia über Romeo: "Komm, du milde liebevolle Nacht, komm gib mir meinen Romeo und stirbt er einst, nimm ihn, zerteil in kleine Sterne ihn. Er wird des Himmels Anlitz so verschönern das alle Welt sich in die Nacht verliebt und niemand mehr der eitel'n Sonne huldigt."

Pater Lorenzo zu Romeo bei der Hochzeit: "So wilde Freude nimmt ein wildes Ende und stirbt im höchsten Sieg, wie Feur und Pulver im Kusse sich verzehrt."

Der Liebe leichte Schwingen trugen mich; kein steinern Bollwerk kann der Liebe wehren,und Liebe wagt, was irgend Liebe kann. (Romeo in "Romeo und Julia", 2. Akt, 2. Szene)