Letter of Application Übung - Ist es richtig?

2 Antworten

Dear Sir/Madam,

I am writing in response of your advertisment I saw in the last issue of „The Times“. I would like to apply for the post of the holiday rep. I am interested in working in Italy.

I believe I have got the qualities for this kind of work because I am very soacial and can handle with

members oft he public. I also like to help other people and to listen to their problems.

My qualifications include a DELF B1 certificade, a Cambridge Certificade, a first aid certificade and a dimploma in Tourism. I also own a driving license.

I am available for interview at any time if you request further information. Please do not hesitate to contact me. I am looking for ward to hearing from you.

Yours faithfully,

[Unterschrift]

Kostenlose Vorlagen für englische Bewerbungen findest du hier:

bradleycvs.co.uk/how-to-write-a-resume/free-cover-letter-samples-and-resume-templates.htm

Tipps und Wendungen zu englischen Bewerbungsschreiben und Lebensläufen findest du in der Schreibschule (oben links) bei ego4u.de.

:-) AstridDerPu

Ah, dankeschön. Deses oft he hat das Word automatisch ausgebessert, obwohl ich es schon einmal ausgebessert habe....

Das meiste sind dann Tippfehler...

Danke noch einmal. :D

0
  • in der Überschrift kein Schrägstrich sondern das Wörtchen or schreiben
  • war "holiday rep" die offizielle Jobbezeichnung in der Anzeige? Denn Abkürzungen haben in einer Bewerbung nix zu suchen.
  • weiter kann ich zum ersten Absatz nix sagen, weil ich die "Anzeige" nicht kenne
  • "can handle with members of he public" - da verstehe ich echt nicht, was du sagen willst
  • "listen to their problems" klingt so als hörst du dir gern die Geschichten an um dann im stillen Kämmerchen darüber zu lachen
  • die ganzen "certificates" sind keine qualifications an sich, sie ergänzen/bestätigen diese nur. Beispiel: Du kannst erste Hilfe - und das ist nicht nur eine Behauptung, du kannst es sogar belegen.
  • "if you request further information" gehört an den Satz danach und dann die zwei Sätze tauschen
  • und lass eine Rechtschreibprüfung drüberlaufen, die ganzen Fehler hab ich jetzt nicht aufgeschrieben

Zu dem Punkt mit den Rechtschreibfehlern...die meisten davon sind Tippfehler. :D

Und danke für die ausführliche Antwort. :) Wir haben es aber in der Schule gelernt, dass man Dear Sir/Madam schreibt...

0

Ist diese Bewerbung richtig?

Ich schreibe morgen Englisch und ich habe als Übung eine Bewerbung geschrieben ,bin mir aber nicht sicher, ob es richtig ist. Ich hoffe, ihr könnt mir helfen und noch einen schönen Tag. Hier ist die Bewerbung : "Dear Mr.XXX ,reading the advertisement about the place as a shop assistant in the store and i would like to apply for this position .Learning new people ,i like to work in a store .  I prefer to work in a team, i´m creative and i´m able to talk to people politely . I worked for two weeks in a store,so i got an experience . Because i´m a polite and a candid person , I will be a good shop assistant . I will make myself as helpful as i can . Thank you for reading my application and i´m looking forward to hear from you . your sincerely "

...zur Frage

9klasse englisch HA--Traumberuf

Ich muss für morgen einen Text über meinen Traumberuf schreiben und wollte fragen ob das so richtig ist?

My dream job to be a actor.I like to play different charters and be on a stage.The attentiveness who give the people you is wonderful.In the job you must by heart many scrips. Also you must be openminded for new things. Sometimes you must play with people who you not like,but you must be cool and friendly and take the plunge and adapt.The best thing in the job is when the act are ready and you play it on a stage for many people and after the show all people applaud for you.

...zur Frage

bitte hilfe bei bewerbung auf englisch!

ich schreibe bald ne englischarbeit über praktikum, bewerbung schrieben usw.. hab mal ne bewerbung geschrieben, wäre echt nett wenn ihr mir sagen könntet ob ich was falsch geamcht habe..danke schonmal :)))

Application for a work experience placement in summer 2012

Dear Mr ....

I am writing to apply for a work experience placement with your firm next summer. I read your advertisement in the newspaper last week.

Currently I attend the 9th grade of a Gymnasium and when i leave school i plan to study social pedagogy. As you will see from the enclosed CV, i already hab a placement for a work experiece in a kindergarden last summer, so i have some knowlede of educating and helping at problems yet. Besides my side job is babysitting, which goes in this direction, too. This placement would give me the opportunity to extend my knowledge of working with kids. Should you require further information about my qualifications i wouls be pleased to quote references.

I hope very much that you are able to offer me a placement. I would be very motivated to help you and i would do my best to help you. Thank you for reading this application. I look forward to hearing from you.

Yours sincerely .....

Encl. CV

...zur Frage

Kann mir jemand diese Bewerbung für eine Bildungsreise nach England korrigieren?

Hier der Text:

I am writing to you to express my interest in the offer to take part in an educational journey to England. I believe, I have the right qualifications for the excursion to England, because I am able to speak and write in English nearly fluent and I improved my English skills multiple times during vacations abroad. Because I may want to study abroad someday, it would be a unique chance to visit the Oxford University to get an impression of studying in the United Kingdom, but I am also very interested to learn more about the British culture and history.

I believe after you have reviewed my application you will see that I possess the required skills. I am looking forward to hear soon about the results. Thank you for your time and consideration.

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?