Ab wann heißt es Do You und Are you?

3 Antworten

Ganz einfache Regel: Eine Frage wird mit einem gebeugten Hilfsverb gebildet. Das ist in er regel eine Form von have, be oder do. wenn die Aussage keine form von be oder have enthält wird grundsätzlich "do" verwendet.

Ich würde are you verwenden wenn es sich um mehrere Personen handelt. also die ihr Form und do you wenn es sich auf eine Person also um die du Version handelt.

Hallo,

es wird unterschieden in

full oder main verbs (Vollverben) - die meisten Verben sind full verbs -

auxiliary verbs (Hilfsverben) - Verben, die sowohl Voll- als auch Hilfsverben sein können - be, do, have, will

modal verbs (Modalverben) - can (können), dürfen (may), müssen (must), sollen (shall), werden (will), need (not), shall, should, ought to.

Zu Letzteren siehe:

https://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/modal-verbs und

https://www.youtube.com/watch?v=Icna9vsAh7Q

-------------------------------------------------

be = Infinitive (Grundform) = sein

Simple Present:

1.Person Singular - I am / I am not / am I ?

2.Person Singular - you are / you are not / are you?

3.Person Singular - he/she/it is / he/she/it is not / is he/she/it?

1.Person Plural - we are / we are not / are we?

2.Person Plural - you are / you are not / are you?

3.Person Plural - they are / they are not / are they?

--------------------------

have = Infinitive (Grundform) = haben

Simple Present:

1.Person Singular - I have - I do not have - do I have ?

   2.Person Singular - you have - you do not have - do you have ?

   3.Person Singular - he/she/it has - he/she/it does not have - does he/she/it have?

   1.Person Plural - we have - we do not have - do we have ?

   2.Person Plural - you have - you do not have - do you have ?

   3.Person Plural - they have - they do not have - do they have ?

----------------------------------

Das Present Simple - Vollverb, hier:

eat = Infinitive (Grundform) = essen

1.Person Singular - I eat porridge (every morning). / I do not eat porridge / Do I eat porridge? / Yes, I do. No, I don’t.

2.Person Singular - you eat porridge. / you do not eat porridge / Do you eat porridge? / Yes, you do. No, you don’t.

3.Person Singular - he/she/it eats porridge / he/she/it does not eat porridge / does he/she/it eat porridge? / Yes, he/she/it does. No he/she/it doesn’t.

1.Person Plural - we eat porridge / we do not eat porridge / Do we eat porridge? / Yes, we do. No, we don’t?

2.Person Plural - you eat porridge /you do not eat porridge / Do you eat porridge? / Yes, you do. No, you don’t.

3.Person Plural - they eat porridge / they do not eat porridge / Do they eat porridge? / Yes, they do. No, they don’t?

ist i.d.R. die Grundform des Verbes.

Im Englischen ist das Verb i.d.R. im Present Simple in jeder Person gleich. Nur für die 3. Person Einzahl gilt der erste Merksatz, den man im Englischunterricht spätestens in der 5. Klasse lernt,

he/she/it, das s muss mit oder he/she/it comes with an s

Die gesamte englische Grammatik und Übungen dazu findest du auch im Internet unter ego4u.de und englisch-hilfen.de.

   :-) AstridDerPu