Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Top, endlich mal jemand der die Wahrheit ungefiltert ohne angst vor den Konsequenzen sagt. Aber unglaublich, dass er überall gebannt wurde, er hat lediglich seine Meinung geäußert und das war nichtmal etwas gefährliches, wie bei anderen influencern...

Es gibt Frauen die offen Männer sexuell belästigen und es stolz im Netz hochladen, radikale Islamisten etc. Und niemand von ihnen wird gebannt. Er hat auch niemandem geschadet, im Gegensatz zu anderen influencern. Ganz im Gegenteil, er hat die Leben vieler Menschen ins positive verändern, sein meist gesehenes video war, wie man ohne Medikamente mit Depressionen umgehen kann...

Woher ich das weiß:eigene Erfahrung – Ich bin Boxer auf Wettkampfniveau, seit einiger Zeit MMA
FrancisPicabia  07.01.2023, 17:50

So ein Quatsch! - Er ruft direkt und indirekt zu Vergewaltigungen auf!

FrancisPicabia  07.01.2023, 18:18
@Lowkickmaster3

Ich hoffe, Du kannst Englisch:

Dies wurde mir von Ultruviolet übermittelt:

A sixth-grade teacher on TikTok went viral when she described how one of her male students was fat-shaming and degrading her female students. Other teachers chimed in, saying that many of their male students have been refusing to do work assigned by female teachers and are claiming that women who are sexually assaulted are "asking for it."1

Where are they learning this vitriol? Andrew Tate.

The social media influencer is detained in Romania on charges related to human trafficking, organized crime, and rape, and his account is suspended from YouTube and TikTok--but his content is still being spread widely and promoted to young men. This content features Tate physically assaulting women, describing how he "imprints" on girls, and encouraging young men to sexually assault women.2

Andrew Tate is a despicable human being--he was even in Romania because, as he candidly said online, it was easier to evade rape charges there.3

But his violent, hateful videos have found an audience, including 4.6 million followers on Instagram and thousands of subscribers to his "Hustlers University" at $49.99 a month.4 And thanks to social media algorithms, impressionable young men on social media still run into videos of Tate posted by his followers over and over again.5 This summer alone, three Tate fan accounts amassed 234 million views.6

This hate and misogyny translate into the offline world, with studies showing that the more this vitriol is seen online, the more incidents of domestic violence occur.7

Young people are reporting higher levels of feelings of isolation, stress, and anxiety than we've ever seen, leaving them susceptible to Andrew Tate's rabbit hole of hate and misogyny.8 YouTube and TikTok must take down his content.

Sources:

1. Teachers Warn That Misogynist Andrew Tate Has 'Radicalized' School-Age Boys, Jezebel, August 23, 2022

2. Inside the violent, misogynistic world of TikTok’s new star, Andrew Tate, The Guardian, August 6, 2022

3. The horrifying legacy of Andrew Tate, The Observer, September 2, 2022

4. Ibid.

5. How Andrew Tate built an army of lonely, angry men, GQ, August 15, 2022

6. YouTube rakes in millions in ad revenue from videos of misogynist, Andrew Tate, Center for Countering Digital Hate, August 19, 2022

7. Woman-Hating Tweets Linked to Real-Life Violence, Psychology Today, March 15, 2021

8. Young Adults’ Pandemic Mental Health Risks, The New York Times, October 14, 2021

Hey!

Ich halte nicht viel von ihm, aus dem Grund, weil er mit seiner Reichweite Dinge ausgesprochen hat, die von pubertierenden Jungs falsch verstanden werden und einige davon den Respekt vor Frauen, Polizisten, Lehrer*innen,... verloren haben, wobei Andrew Tate eigentlich etwas anderes gemeint hat.

Einige Ansichten sind im Grunde nicht schlecht, da sie der Wahrheit entsprechen aber auch, dass er das so brachial formuliert hat und damit etliche Teenager zu kleinen Sexisten herangezogen hat, ist nicht okay.

Er hätte das so formulieren müssen, dass auch unreife Menschen seine Ansichten richtig verstehen und zwar ohne Interpretationsspielraum.

LG

Ich finde ihn nicht so schlimm, auch wenn paar Aussagen völlig daneben sind.

Maßlos überbewerteter Typ.

Ich finde ihn albern. Das Meiste aus seinem Mund stimmt einfach nicht.