Moped fahren in Ungarn?

1 Antwort

in Ungarn braucht man keinen Führerschein für ein 50ccm moped

Wie kommst du darauf? Für L1e-Fahrzeuge und Rasentraktoren benötigst du die nationale Klasse M oder die gleichwertige europäische Klasse AM:

2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez  *
Nemzeti kategóriák
3. „M” kategória
Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
a) kétkerekű típusnál a motor:
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy
– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
b) háromkerekű típusnál a motor:
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,
– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
Könnyű négykerekű motorkerékpárok (mopedautó), amelyek terheletlen tömege nem több 425 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében;
– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 6 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 6 kW-nál elektromos motorok esetében.
– állati erővel vont jármű hajtására
– kerti traktor (16. életév betöltése után)

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100326.kor#lbj596id28fa

Maxl2008
Fragesteller

Was passiert wenn nan ohne Kennzeichen fahrt in Ungarn

LikeHorror223  08.01.2024, 21:36

Habe jemanden in Ungarn kennengelernt und er hat auch gesagt das man bis 50ccm keinen Führerschein braucht