Italienisch- Amerikanischer Akzent, Slang?

1 Antwort

Eine Mixtur aus Italienisch und (amerikanischem) Englisch entstand schon um 1900.
Und so etwas kann sich lange halten - ähnlich wie ein Dialekt. Die familiären Strukturen (mit nur wenig Einfluss von nicht-italienischen Familien) haben womöglich dazu beigetragen, dass dies erhalten blieb.

"Italian American pidgin or Italian American slang is a pidgin language thought to have developed in the early 1900s in American cities with a large Italian population, primarily New York and New Jersey. It soon spread to many Italian communities across cities and metropolitan areas in both the U.S. and Canada. It is not a language in its own right but is a mix of the various Italian dialects and American English.[184][185]"