Online Check In auf RyanAir.de, gebucht auf Kiwi.de?

2 Antworten

Hello,

I am not sure it is relate, but kiwi could not check in my flight online on holiday, I had to pay aprox 200 EUR to ryanair on the airport.

For return flight I had may chat sessions, phone calls to kiwi (they pick up), phone calls to ryanair (impossible to reach), phone calls to target ariport (thanks a lot)

For return flight, I filled in my passport data on ryanair pages, where I registered before flight.

So I recommend to register on ryanair pages. Then fill in your passport data of travelers.

Maybe because I register on ryanair before trip (or because I got to database because of flight) , from some reason, all my family and myself already there present on ryanair account.

After I fill in passport data, kiwi online check pass!. So I do not have to pay 50 EUR per each person for check in on the air port.

So I think ryanair is blocking kiwi for online check by "GDPR"

Log in ryanair, fill in same information for passports as you filled in for kiwi. Try.

Das Problem Kiwi und Ryanair wurde hier schon häufiger diskutiert.

Das Problem liegt demnach nicht in der Buchungsnummer, sondern in der E-Mail Adresse von Kiwi, die du nicht kennst und daher beim Login nicht angeben kannst.

Also Kiwi anschreiben oder anrufen.

Woher ich das weiß:Berufserfahrung – seit 2006 in verschiedenen touristischen Bereichen tätig
akaschaFisch  25.01.2019, 18:46

Ich habe für meinen Flug die E-Mail Adresse bei KIWI erfragt und auch bekommen. Nun würde ich gerne selbst direkt bei Ryanair den online-check-in machen. Ist das grundsätzlich möglich und wenn ja, kann man dann irgendwelche Probleme mit KIWI bekommen?

Funfroc  28.01.2019, 10:10
@akaschaFisch

Hallo,

sofern in den Buchungsbedingungen von Kiwi nichts steht, was explizit dagegen spricht, kann ich mir nichts vorstellen, was die dagegen haben sollten.

Man gibt dir die Mailadresse ja sogar.

LG, Chris