HILFE! Englisch summary!

3 Antworten

The text "Hermann Maifest" written by Julian Miller is about three students called Dylan ,Donna and Mike from the Hermann High School Komma who enjoyed the Maifest in Hermann. Dylan must take care of Bobby. he think he lost him but founded him later. The three students Dylan , Donna and Mike and traveled around the Maifest . Later they would have an performance because they are in a school band. They traveled around the Maifest and later Dylan thought he lost Dylan but they found him on the truck next to Mikes father. Dylan was relieved he could tell his mother all that they and Bobby are having a good time.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.eu,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

Summaries werden in der Regel im Present geschrieben. Handlungen aus der Vergangenheit können aber durchaus auch im Past Simple und Present Perfect stehen.

Die Zusammenfassung eines Sachtextes, der sich mit Geschichte befasst, steht im Simple Past, denn es handelt sich um in der Vergangenheit abgeschlossene Handlungen.

In eine Summary gehören nicht:

• Progressive / Continuous Tense
  • Wörtliche Rede
  • Zitate aus dem Originaltext
  • Eigene Meinung, Gedanken und Kommentare
  • Stellungnahme
  • Schlusssatz
  • Erzählerische Elemente, z.B. suddenly, unfortunately, at long last …

Zur Länge gibt es keine Vorgaben, man sagt über den Daumen gepeilt 1/5 des Originaltextes.

Tipps und Wendungen zu englischen Summaries findest du unter folgendem Link:

ego4u.de/de/cram-up/writing/summary

:-) AstridDerPu

Danke du hast mir sehr geholfen :-)

0

Du schreibst der fleißigen AstridDerPu: "Danke du hast mir sehr geholfen"
Ob das tatsächlich geholfen hat, kann man aber erst sehen, wenn du dich bemüht hast, es besser zu machen und sodann das Ergebnis wieder hereinstellst. Da wird hoffentlich auch der Inhalt besser, finden nicht mit gründen verwechselt, nicht 2x getravelled werden und nicht gegen Ende Dylan denken, dass er Dylan verloren hat.

Die Verbformen sind arg - und vergiss nicht: Ein Summary wird im Präsens abgefasst (die Handlung wie einen Film im Kopf beobachten und beschreiben).

hab es grad verbessert und werd es morgen meiner lehrerin abgeben aber danke nochmal

0
@Evamolla

Glaub mir, du solltest es jetzt doch nochmals zur Kontrolle hereinstellen, ehe du's abgibst..

0

who are enjoying...

Ein paar Korrekturen in Auswahl:

He thinks ... but finds... ...

later Dylan thinks he lost.... but they find him...

Praktisch JEDE Verbform in Deinem Text ist falsch. Verwende als GRUNDtempus das SIMPLE PRESENT und vergiss dabei nicht das -s in der 3. Person (he/she/it).

Aber auch simple past kann vorkommen:

.. that they and Bobby had a good time. * (Das ist schon vorbei.)*

Englisch Satzbau überprüfen!

Benötige Hilfe! Könntet ihr mir sagen, ob das richtig ist.

1. they travelled to the harbor by subway.
  2. they wanted to visit Liberty Island.
  3. When they waited Toni listened to his MP3 player.
  4. So he almost missed the ferry.
  5. the Hubers had a good view of the skyscrapers of Manhattan.
  6. they walked around and bought some ice cream.
  7. Mr. Huber took photos and didn't see the ferry.
  8. so the ferry left the island without him.

Vielen Dank! 😊

...zur Frage

Chemie oder englisch lk?

Hallo, momentan stehe ich vor meiner Leistungskurswahl und kann mich zwischen chemie und dem englisch lk nicht entscheiden. Ich muss sagen,dass ich in beiden Fächern nicht gerade die Beste bin. Meine englischlehrerin meinte, dass wenn ich englisch als lk wähle nur im "Durschnittlichen Bereich" bleiben würde. Chemie mag ich nicht aber ich hab 12 punkte im Grundkurs. Ich denke schon seit wochen drüber nach und kann mich einfach nicht entscheiden. Was würdet ihr empfehlen? Falls es eine rolle spielt, mein 1.lk ist politik und wirtschaft.

...zur Frage

Kann jemand meinen englisch Text durchgehen? 8. Klasse :)

Hey. Muss den Text morgen abgeben, wäre nett wenn jemand noch mal kontrollieren könnte :/ Grades from Students to teachers Should students be allowed to give their teachers grades? It's just fair when students give their teachers grades, because teachers give students grades, too. When teachers get grades from the students, they could see how the students think about them. A disadvantage is, that the students do not know enough about teachers' work. Also some students would evaluate teachers they dont like intentionally bad, because they arent able to be objective. But I'm still thinking that students should be allowed to give their teachers grades. The teachers could improve and the students would be happier. Sooo das wars.. Habt ihr vllt noch Ergänzungen? Weitere (gegen)argumente? Sind bis jetzt leider nur 100 / 150 Wörtern .. Danke :))

...zur Frage

Charakterisierung Englisch Just Along for a Ride Fehle?!

Wäre lieb, wenn jmnd. drüberschauen könnte und evtl. Fehler findet, Verbesserungsvorschläge...

The story “Just Along for the Ride” by Dennis Kurumada in 1972 is about young boys who dirve in a car and try to flatten a kid. This plan gets out of control and doesn’t turn out well. The main character of the story ”Just Along for a Ride” is a male student, about 16 years old. The protagonist uses everyday language (l.15) He describes himself being “pretty dull” (l.3), because he drives around with his friend who just got his license. In fact he is “cold, damp and bored” (l. 5) what the narrator also tells us directly (the main character is also the narrator. That implies that they aren’t very creative, otherwise he wouldn’t be bored. As the other boys want to flatten a kid he doesn’t agree. On the one hand he has feelings of guilty, he’s a thoughtful person. On the other hand he is scared, which means that he is a careful person and thinks about the consequences. Because of this characteristic he is gibed by his friends. They think that he is a killjoy and not humorous. For example: “You worry too much. Whenever we wanna have some fun, you always chicken out.” (l.15). He isn’t very assertive or strong-minded in the beginning. His friends retune him and oppress him. For instance: “We drive up slow, then swing open the door real fast, and knock the guy on his can,” says Phil (l.10). The protagonist is against it. “You guys are nuts,” he says and “What if they call the cops?” (l.15) Although they still do it. Or in line 34 he wants the driver to stop the car but the driver convinces him that it is necessary to drive on. In the end he feels guilty even if it hasn’t been his idea and he tried to stop the others. That’s why he is really responsible-minded but he also doesn’t want his friends to get in trouble, he’s kind of loyal. He shows his feelings what makes him sensible (l.30). Finally he gets strong-minded and assertive. At night his friends visit him and propose him to forget about the crime. He gets mad and visits the victim, what nobody expects. All in all I think the protagonist is a adorable person. I can identify with the character because it’s realistic how he reacts. Besides I liked it a lot that he did not do what his friends want him to do. He goes his own was and that’s brave. In opposite to the protagonist there’s Phil also a co-driver. He is male, a student and about 16 years old. The first time he says something he cuts off the protagonist (l.8). That’s impolite and not respectful. On top of that he is vicious, careless and sneaky because he has the idea “to drive up to somebody….some kid….and flatten him.”(l.8) He is language is colloquial, e. g. “We wanna have some fun…“ (l.16) and firstly he doesn’t speak fluently (l.8) It seems that he tries to be funny and cool, so the others respect him. In conclusion I think Phil isn’t very authentic and very likeable. I have the impression that he is a daredevil and a false friend.

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?