Diktat für Englischnachhilfe (6. Klasse)

3 Antworten

Hier ist z.B eins :)

Dear Susi,

We arrived here in London five days ago. Last Tuesday we visited The Tower of London and Westminster Abbey. Our English teacher studied at the University of London in 1985. That’s why he knows a lot of interesting places here. He’s really a good guide! On Thursday we had dinner at an expensive restaurant. Yesterday it was raining, so we stayed in the hotel and played games.

yours Tim

Quelle: http://www.englisch-nachhilfe-pforzheim.de/englische-diktattexte/

sahnehaeb
Fragesteller

Habe ich ihm schonmal diktiert, aber danke trotzdem ;)

Hallo,

Diktatübungen findet man z.B. im hauschka-verlag.de

• 341 Diktate und Übersetzungen 5. Klasse
• 342 Diktate und Übersetzungen 2. Englischjahr; kostenlose Leseprobe: http://www.hauschka-verlag.de/verlagsprogramm/leseproben/Hauschka-Leseprobe-342.pdf
• 343 Diktate und Übersetzungen 3. Englischjahr
• 346 Dictations, Translations, Exercises

:-) AstridDerPu

Nutzt Phase6 (>Google) für den Wortschatz! . Kann ich nur empfehlen.