Suche Wörter mit besonderer Bedeutung!

5 Antworten

Das is aber nicht was "Aloha" wirklich, nüchtern betrachtet, bedeutet. Was du da aufgegriffen hast, ist ein Gedicht, was von der Konnotation des Wortes "Aloha" handelt. Z.B. verbindet man "Aloha" mit einem "tropic sky", weil es ein hawaiisches Wort ist.

Ja, das weiß ich. Aloha hat mehr Bedeutungen, von Auf Wiedersehen angefangen bis hin zu Ich liebe dich. Das ist meines Wissens korrekt, da ich es schon sehr oft in Büchern etc. gelesen habe.

Ich habe lediglich diese Gedicht als Beispiel genommen, da es gut wiederspiegelt, welche Art von Wörter ich suche.

0

Eben las ich bei dem von mir sehr geschätzten Philip Roth "Triumpf der Oberflächlichkeit". Das ist ein besonderer Ausdruck (also etwas ausführlicher als ein Wort), weil er ins Mark unserer Zeit trifft und weil ich meinem Enkel obendrein noch das Genitivattribut mit einem Beispiel belegen kann. :-))

Ich stelle dir mal drei Wörter vor, die in der deutschen Sprache eine doppelte Bedeutung haben, zum einen eine ganz normale, zum anderen eine romantische, wenn man so will. Vielleicht suchst du ja solche Wörter:

Neigung - ganz gewöhnlicher Winkel bei einem Hang
.............. - Gefühl unter Leuten, die sich mögen

Anziehung - physikalische Kraft jedes kosmischen Körpers
................. - Wirkung eines Menschen auf einen anderen

Bindung - Bestandteil bei Skiern
............... - Ausdruck der Zuneigung zwischen Menschen

Was bedeutet "gib dir" im zsm Hang mit sex?

Ein Junge und ich haben gerade geschrieben und aufeinmal meinte er so "gib dir"

...zur Frage

Ebay Kleinanzeigen Betrugsversuch! Amerikaner oder Engländer!

Hallo, ich machs kurz ist hier irgendjemand dem ein engländer oder amerikaner geschrieben hat bezüglich eines autos oder anderem? Naja also. Ich habe mein Auto das zum verkauf steht bei Kleinanzeigen reingestellt. nach ca 3 tagen meldete sich jemand mit englischer sprache von wegen er wolle das "item" kaufen bla bla. Dies kam per rufnummer: 001 (484) 529-1056 kurz darauf schireb er mir eine email (seine email: loenchris@gmail.com) wo er mich nach dem endpreis fragte ich sagte 4,600€ ein zwei tage später wieder eine mail, das er gerne zahlen würde aber meine paypal daten brauch, und er bot mir an das er das mit der überschiffung veranlassen würde. Ich solle ihm doch noch bitte mehr fotos schicken. Im detaillierteren hier nachzulesen:

Mail1: Am highly interested in purchasing your item and i will like to offer you the sum of €5,100 for the item, only if you consider my offer as your concluding buyer and also i will not be able to come down to you to check the Item due to some reasons and for the nature of my work, i will make the shipping arrangement if you are ready to dispense the Item. Am gonna contact a shipping company and make an arrangement on that, kindly get back to me with the Item location so i can make the pick up arrangement and besides the shipping charges. To give out your money will be through PayPal because they are easier and the fastest means of sending and receiving money, so kindly get back to me with your PayPal email address for quick payment and if you are new to this i will like you to visit www.PayPal.com and get registered with them, once you are through on the site just get back to me with your paypal email address for a quick transaction thanks and please i will like you to get back to me with more pics of the item

Thanks.

Stay Blessed....

-- hello seller, i will like to know if your item is still available for sale ?

meine antwort am 13.01.2012

Good Morning . The Last Price that i can Tell you Is 4600€. But more Down Not . Best regards xxx

Von meinem iPhone gesendet

Am 12.01.2013 um 23:52 schrieb xxx xxxx@gmx.de:

Hello my Name is xxx The final Price is 5.000€. Where do you Come from ? Best regards xxx

Von meinem iPhone gesendet

Seine Antwort: ** Mail2** Am highly interested in purchasing your item and i will like to offer you the sum of €4,600 for the item, only if you consider my offer as your concluding buyer and also i will not be able to come down to you to check the Item due to some reasons and for the nature of my work, i will make the shipping arrangement if you are ready to dispense the Item. Am gonna contact a shipping company and make an arrangement on that, kindly get back to me with the Item location so i can make the pick up arrangement and besides the shipping charges. To give out your money will be through PayPal because they are easier and the fastest means of sending and receiving money, so kindly get back to me with your PayPal email address for ...

...zur Frage

Summary + Characterisation, korrektur, dringend?

Summery's: The shortstory ‚Patricia’ written by Fraser Sutherland deals with two friends, where the boy has a crush on the girl, but never told it, until a spring dance in their school comes. He forces himself to ask her, to go with her to the dance and does it, but she declines his question and at the end, both go not to the dance and go different ways too.

oder ..

The shortstory ‘Patricia’ written by Fraser Sutherland deals with two friends, where the boy has a crush on the girl, but never told it. In their school there goes a spring dance and the boy forces himself to ask her, to go with her to the dance, does it, but she just diclines his question and at the end, both of them, go not to the dance and go different ways too

was wirkt besser und richtiger, zumindest einigermaßen?

Characterisation The following text is a characterisation of the boy, one of the two main characters in the story ‘Patricia’.

The boy is a student around 16 or 17 years, how it could be assumed, because he is close to his final exams (l. 55) and his voice breaks and so ‘He [is] changing’(fg.l. 19). Furthermore the character seems to be very sporty and active, just look at the scene, where he stands in front of the mirror and ‘[looks] at himself’ and his muscles (fg.l.5) - what means, that he must be ambious too, because he worked hard, to get them. The boy could be characterized as really attentive, how the behavior shows it, related to Patricia (fg. l.7-19). ‘He [spend] an hour talking with her’ and ‘[think] a lot about asking her to go [with him]’, but he have not the guts to say directly, that he wants to go with her to the spring dance, what makes him not self-confident.

To sum it up, the boy is ambious as related to Particia, but calm, without selfconfidence, but (Mir fällt nicht ein, wie es genau zusammenfassen könnte :x)

...zur Frage

Was bedeutet "halt" in einem Satz?

Hallo Leute, als ein Ausländischer Student höre ich meistens das Wort "halt" in einem Satz in meiner Umgebung. Obwohl ich das Wort kenne, verstehe ich leider nicht, warum dieses Wort so oft zu verwenden ist. Was bedeutet genauer dieses Wort? Es ist mit der Bedeutung zu "halten" oder? Gruß Basay

...zur Frage

Kann mir jemand die Bedeutung von Message man (Twenty one Pilots) erklären?

The loser hides behind A mask of my disguise And who I am today Is worse than other times You don't know what I've done I'm wanted and on the run I'm wanted and on the run So I'm taking this moment to live in the future

Release me from the present I'm obsessing, all these questions Why I'm in denial That they tried this suicidal session Please use discretion When you're messing with the message man These lyrics aren't for everyone Only few understand

Hope you're dead 'cause how could you sleep at a time like this? People they rhyme like this, we're all impressed by this They rip it, flip it but these are just triplets Wrote this in three minutes, three words to a line It's just poetry divided, I'm the kind of guy Who takes every moment, he knows he can fight it And music to use it, for others to use it You're dead 'cause how could you sleep at a time like this?

Life is up here but you comment below When the comments will always become common motivation To promote you choose next episode So your brain knows to keep going even though hope Is far from this moment but you would not know it Gets better when morning finally rears its head Together we'll lose this, remember the future Remember that morning is when night is dead

Das wäre so der Text. Das einzelne verstehe ich ja, aber die Bedeutung des Liedes kann ich nicht erkennen. Nur wenige verstehen den wirklichen Text des Liedes - Tyler Joseph, ich bin wohl keine davon.

...zur Frage

Unterschied zwischen "hat" und "macht" Sinn?

Worin besteht der Unterschied und wann benutzt man was ?

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?