be used to & get used to...?

3 Antworten

Zur Anwendung der Zeiten schau mal hier vorbei:

http://www.englisch-hilfen.de/en/

Die Anwendung der Zeiten gilt in der Regel für alle Zeiten. Ausnahmen sind beispielsweise: "want" oder "seem" - man sagt z. B. einfach nicht " I am wanting you to... / It is seeming that... Aber das nur am Rande.

Hallo,

du setzt be bzw. get in die jeweilige Zeit. used to bleibt unverändert.

AstridDerPu

Hier einige tenses mit be used to / get used to:

He is used to being  criticized. -- He was used to being criticized  -- He has been used to being criticized ---  He will be used to being criticized usw. usw

He gets used to being criticized ---  He is getting used (present progressive) to being criticized. -  He got used (simple past) to being criticized. ---  He has got used to being criticized. --- He will get used to being criticized.