wann benutzt man do/don't, did/didin't und wann does?

8 Antworten

      1. do/don't benutzt du bei Sätzen im Simple Present

      Do you go home?I don't/do not go home.
    1. does benutzt du bei Sätzen im Simple Present bei der 3. Person Singular
    He does it.Does she like flowers?
  1. did/didn't benutzt du bei Sätzen im Simple Past

     Did you go home?

     No I didn't/did not.

In der Gegenwart, als dem simple present, verneinst du Sätze mit don't und fragst mit "do".

They go to school every day. They don't go to school every day.

Do they go to school every day? Yes, they do. oder No, they don't.

Where do they go every day? When do they go to school?

"Does" benutzt du auch im simple present bei "he, she und it", denn sicherlich erinnerst du dich an die Regel "he,she, it - s muss mit.

He goes to school every day. He doesn't go to school every day.

Does he go to school every day? Yes, he does. oder No, he doesn't.

Where does he go every day? When does he go to school?

Statt "do/don't und does / doesn't" benutzt du didn_t, wenn der Satz in der Vergangenheit, also im simple past steht.

They went to school yesterday. They didn't go to school yesterday.

Did they go to school yesterday? Yes, they did. oder No, they didn't.

Where did they go yesterday? When did they go to school?

Üben kannst du das bei ego4u und englisch-hilfen.de

do don't does ist Present does wird bei he she it benutzt.

did didn't ist Past

Don't ist die Verneinung von do.

Bei did und didn't ist es das selbe, aber das sind die Vergangenheitsformen von do und don't.

Does wird bei he,she,it benutzt.

Ich hoffe ichkonnte dir auch ohne Beispielsätzen helfen.

Hallo,

in der Verneinung wird im Present Simple und im Past Simple bei Vollverben mit dem Hilfsverb do umschrieben.

Simple Present:

Positiv: I/you/we/they have a cat. He/she/it has a cat.

Negativ: I/you/we/they do not have a cat. He/she/it does not have a cat.

Das Verb be wird mit not verneint.

It is my cat. - It is not my cat.

Ebenso die Modalverben.

I can speak English. - I cannot speak English.

Simple Past:

Positiv: I/you/he/she/it/we/you/they had a cat.

Negativ: I/you/he/she/it/we/you/they did not have cat.

Das Verb be wird mit not verneint.

It was my cat. - It was not my cat. They were my cats. - They were not my cats.

Ebenso die Modalverben.

I could speak English. - I could not speak English.

bzw. mit der Ersatzform be able to.

Die Grammatik und Übungen dazu findest du auch im Internet, z. B. bei ego4u.de und bei englisch-hilfen.de.

AstridDerPu