Holland Youtube und netflix?

2 Antworten

Wenn du wirklich niederländisch lernen möchtest, ist die beste Option die Sprache dort zu lernen wo sie gesprochen wird. Ich habe selbst 14 Jahre in NL gelebt, und glaube mir, vergesse Babbel, Sprachkurse u.s.w., das bringt nicht wirklich was, weil du im Umgang mit Menschen keine Praxis hast, die diese Sprache reden.

Ich habe nie einen Sprachkurs gemacht, und kann jetzt fließen holländisch. Nebenbei lernst du in Holland auch vernünftig Englisch.

Hier mal was zum üben:

Ik wens je nog veel plezier met het lernen van nederlands. In de beginn valt het echt niet mee hoor. Je moet er even aan wennen, dat duurt mischien ook wel even. Maar dat komt uiteindelijk wel goed, als je maar bezig bleeft.

Ik deed er een half jaar over, im de taal te berijpen. Een jaar later kun ik al redelijk nederlands praten. Grappig is, dat je in Nederland direct er bij hoort als je ook alleen maar probeert nederlands met de mensen te praten. De mensen waarderen dat en jij bent welcome.

Nu is het een zort tweede moedertaal voor mij, en ik voel mij ondanks het feit dat ik in duitsland geboren ben, een halfe Nerderlander. De moite is het zeker wel ward.

Beste groeten,

Zwart

Woher ich das weiß:eigene Erfahrung