Analyse - Werbung in Englisch

3 Antworten

Hallo,

gib bei Google - how to analyse an ad(vertisement) ein und folge den Links, z.B. diesem hier:

tennessee.gov/tsla/educationoutreach/worksheet_ad.pdf

:-) AstridDerPu

http://www.francine.com/recettes/fagots-de-haricots-verts-au-bacon-_R_22_445_.htm

Was hast du gegen einen Link, wenn die Seite gut gemacht ist? Es dürfte dir nicht schwer fallen, dir dort die wichtigsten Punkte rauszuschreiben.

Denke auch an die "AIDA"- Formel:

A: attention (How does the advertisement arouse the reader's attention?)

I: interest (How does it arouse the reader's interest?)

D: desire (Why does the reader absolutely want to buy the product?)

A: action (How does it make the reader do something? / Maybe there's an internet address, a telephone number / ....)