Kann mir wer diese ganzen Grammatikregeln im Englischen erklären?

2 Antworten

Hallo,

1) richtig

2) a few = ein paar / a little = ein wenig

3) nach be steht der Infinitive

4) richtig

5) be = sein (Infinitive) / is = hier: wird = Passive

Das Passiv wird gebildet mit einer

Form von to be + Past Participle

(bei regelmäßigen Verben: Verb mit –ed; bei unregelmäßigen Verben: 3. Spalte

Hier Beispiele zu den verschiedenen Zeitformen:

Present simple

Aktiv: Sie bauen jedes Jahr ein Haus. They (subject) build a house (object) every year.

Passiv: Ein Haus wird jedes Jahr von ihnen gebaut. A house (subject) is built by them (object) every year.

Present Progressive

A: They are building a house at the moment. P: A house is being built by them at the moment.

Past Simple

A: They built a house last year. P: A house was built by them last year.

Past Progressive

A: They were building a house while ... P: A house was being built by them while...

Present Perfect:

A: They have not built a house yet. P: A house has not been built by them yet.

Past Perfect

A: They moved to Berlin after they had built a house. P: They moved to Berlin after a house had been built by them.

Will-Future

A: They will build a house next year. P: A house will be built by them next year.

Going to-Future

A: They are going to build a house next year. P: A house is going to be built by them next year.

Conditional

A: They would build a house, if... P: A house would be built by them, if...

6) having alleine ist keine Zeit; hier braucht es das Present Perfect es wird gebildet mit have/has + Past Participle

7) nach to steht i. d. R. der Infinitive

AstridDerPu