Heißt es: he has got a... Oder he have got a...?

6 Antworten

Es heißt "he has got". Denn:Im Englischen gilt bei der 3.Pers.Singular die Regel dass ein s an das Verb drangehangen wird (he/she/it das s muss mit). Da have jedoch ein unregelmäßiges Verb ist gelten hier spezielle Formen also has.

He has got a....

bei he she und it muss das "s" immer mit

auch beu verben she learns he learns you LEARN

HE HAS GOT WE HAVE GOT THEY HAVE GOT SHE HAS GOT

Na, das Minimum an englischen Formen  solltest du doch behalten können:

3. P. Sg  Präsens bei den Verben  - außer bei den Modal Verbs (will, shall, can, must, may) - : -s

 I have / you have /he, she, it has/ we, you they have

Hallo,

1.Person Singular - I have got- I have not got – Have I got ?

2.Person Singular - you have got - you have not got - Have you got?

3.Person Singular - he/she/it has got – he/she/it has not got - Has he/she/it got?*

1.Person Plural - we have got - we have not got - Have we got?

2.Person Plural - you have got - you have not got - Have you got?

3.Person Plural - they have got - they have not got – Have they got?

Die gesamte englische Grammatik und Übungen dazu findest du auch im Internet unter **ego4u.de** und **englisch-hilfen.de**.

AstridDerPu

He has got a ... oder kurz: He's got a... , oder einfach:  He has a...