Wie sagt man auf englisch: ich steh auf dich,ich steh auf(denoderdie)?

8 Antworten

Hallo,

dafür gibt es verschiedene Möglichkeiten:

  • "I got a crush on you."/"I got a crush on him/her."
  • "I love you."/"I love him/her."
  • "I like you."/"I like him/her."
  • "I'm into you."/"I'm into him/her."
  • "I fell in love with you."/"I fell in love with him/her." oder (in dem Fall eher gesprochenes Englisch): "I've fallen in love with you."/"I've fallen in love with him/her."
  • "I'm in love with you."/"I'm in love with him/her."
  • "I dig you."/"I dig him/her."

Das sind die Ausdrücke bzw. Redewendungen, die ich kenne.

Woher ich das weiß:Hobby – Ich bin C2-zertifiziert in Englisch.

Im schottischen Englisch : I am keen on you, on someone.

I want your love

iwant xxx's love Im in to you

im in to xxxx

sicherlich NICHT: I love you, I'm in love with you oder was alles mit "love" zu tun haben :) Einfach: I'm into you, I fancy you,

"I like you" oder "I'm in love with you"