Nobody/Everybody has oder have?

3 Antworten

"The indefinite pronouns anyone, everybody,
someone, no one, nobody are always singular and, therefore, require
singular verbs. Some indefinite pronouns — such as all, some — are
singular or plural depending on what they're referring to." (Quelle:ccc.commnet.edu/grammar/sv_agr.htm)

Also, allen diesen oben aufgeführten Pronomen sind im Singular und verleangen daher ein Verb im Singuar, also everybody has (jeder hat...)

Zu Ausnahmen / Anwendungsbeispielen schau hier:

http://dictionary.cambridge.org/grammar/british-grammar/everyone-everybody-everything-everywhere

has.

Bei he,she oder it kommt immer ein s dran.

Hallo,

Nobody/Everybody has

Das ist genauso wie im Deutschen.

everybody = jeder ist 3. Person Einzahl.

Damit heißt es everybody knows.

Im Deutschen sagst du ja auch jeder weiß/kennt

und nicht jeder wissen/kennen.

Was der englische Muttersprachler dann aber inkonsequenter Weise macht,

er fährt mit they fort, z.B.

Everybody knows that whenever they come to my house they are welcome.

:-) AstridDerPu

PS: oxforddictionaries.com/words/he-or-she-versus-they