Latein Catull Stilmittel?

1 Antwort

Catull (Gaius valerius Catullus) hat viele Stilmittel verwendet.

Besonders kennzeichenend für ihn sind:

  • Wiederholung (Anapher: Wiederholung am Anfang aufeinanderfolgender Verse/Strophen, z. B. carmen 49, 2 – 3: quot sunt quotque fuere, Marce Tulli, quotque post aliis erunt in annis; Carmen 51, 1 – 2 ille mi par esse deo videtur, ille, si fas est, superare divos; Anadiplose/ reduplicatio: Wiederholung am Anfang des folgenden Verses, z. B. Carmen 58, 1 - 2 Lesbia nostra, Lesbia illa, illa Lesbia; Epanalepse: Wiederholung am Satzanfang, z. B. Carmen 63, 61 miser, a miser, querendum est etiam atque etiam, anime; Epipher: Wiederholung am Ende aufeinanderfolgender Verse, z. B. Carmen 5, 7 – 9 da mi basia mille, deinde centum, dein mille altera, dein secunda centum, deinde usque altera mille, deinde centum; Carmen 49, 5 – 6 pessimus omnium poeta, tanto pessimus omnium poeta; Symploke: Verflechtung, Wiederholung am Anfang und am Ende paralleler Verse, z. B. Carmen 3, 3 – 4 passer mortuus est meae puellae, passer, deliciae meae puellae)
  • Anrede (z. B. Carmen 4,1 hospites; Carmen 5, 1 mea Lesbia; Carmen 17, 1 Colonia; Carmen 32, 1 mea dulcis Ipsitilla; Carmen 51, 7 – 8 Lesbia), einschließlich Selbstanrede (z. B. Carmen 8, 1 miser Catulle; Carmen 46, 4 Catulle; Carmen 51, 13 Catulle; Carmen 52, 1 Catulle; Carmen 76, 5 Catulle; Carmen 79, 2 Catulle)
  • rhetorische Frage (z. B. Carmen 29, 1 – 4 quis hoc potest videre, quis potest pati, nisi impudicus et vorax et aleo, Mamurram habere quod Comata Gallia habebat uncti et ultima Britannia?; Carmen 52, 1 quid est, Catulle? quid moraris emori?)
  • empörte Frage (z. B. Carmen 16, 12 – 13 vos, quod milia multa basiorum legistis, male me marem putatis?; Carmen 29, 5 cinaede Romule haec videbis et feres?)