Glauben die Bahai an Wiedergeburt wie z.B. im Hinduismus?

1 Antwort

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Nicht im eigentlichen Sinne.

Nur die Eigenschaften einer Person können bei einer andere Person wieder auftreten:

'The Bahá’í view of 'reincarnation' is essentially different from the Hindu conception. The Bahá’ís believe in the return of the attributes and qualities, but maintain that the essence or the reality of things cannot be made to return. Every being keeps its own individuality, but some of his qualities can be transmitted.

https://bahai.works/Lights_of_Guidance/Reincarnation