Wann fängt ein Schuljahr/Semester? In den USA, wie z.B in einer High School an?

3 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

About 12 weeks (either from late May to late August, or early June to the day after Labor Day in early September - depending on the region and state)

juliabreak
Fragesteller

oh, thank you! What's about Lawrence, Kansas? thank you very much! :)

Hallo Julia

Lawrence in Kansas ist der School District 497.

Jedes Board of Education legt seine Ferien und alles was mit Schule zu tun hat selbst fest.
Achte bei deinen Schulen oder Unis immer darauf das sie akkreditiert sind vom Board of Education !!

Wie alt bist du ?

Ich nehme an ca. 16 ?!

Dann würdest du in die 10 oder 11 Klasse eingestuft werden.

Also am 16 August beginnt für die Schule. Nicht mehr viel Zeit. ;)

School starts on August 14 with a half-day orientation (8:08-11:30 a.m.) for sixth graders.

August 15 is the first day of school for Grades 1-8 and a half-day orientation.

Students in grades 10-12 start school on August 16.

Kennedy preschoolers begin their school year on August 20

die haben glaube ich seit letzter woche frei und haben 9 wochen ferien