Summary A pair of jeans -> Bitte verbessern:)

2 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Auch, wenn nicht mehr aktuell, hier die sprachliche und inhaltliche Verbesserung:

Miriam, who is a young Pakistani woman living in England, desperately tries to adapt to the British and the Muslim culture without giving up her identity. When Miriam accidentally meets her parents-in-law while wearing (inappropriate) Western clothes, she is discriminated against by her in-laws. Farook's parents (the in-laws), who manifest a narrow-minded attitude towards women and the Western culture and stick to islamic tradition/values, thus call the wedding off.

Sprachlich ist deine Inhaltsangabe ok, achte nur auf die Zeiten - generell gilt bei Inhaltsangaben, dass im Präsens zu schreiben ist.

Inhaltlich ist die Inhaltsangabe meines Erachtens etwas Zusammenhangslos und für Leute, die die Kurzgeschichte selbst nicht gelesen haben, nur schwer verständlich.

LG

Hallo Wackele :),

Ich kenne a pair of jeans nicht aber du drückst dich in deiner summary sehr gut aus.

Ich glaube du hast zwei mal das s bei der 3. Person Sg vergessen (Miriam thinks, Miriam decides)

Viel Glück bei deiner Klausur !

LG Jule

'Summary' von 'Snakeman von Paul Davenport'

Ich muss morgen eine Klausur über dieses Buch schreiben. Ich will euch eine Summary über das Buch schreiben

bitte tipps

In this book Cathy, the new pupil at Portland High is threaten by the Snakeman and his gang.

Cathy, who comes from New York, is new at Portland High. First, she meets Jamie and he interwiews her, because Jamie is in the newspaper-team. Later she knows Gorden Baker, but she calls him Snakeman, because he is big and slim. The Snakeman and his gang threaten Cathy, they extort money from her and want to hurt her and her brother Mike. Mike is jounger than Cathy. She tries the non- resistance tactic, but it does not work. Later, Cathy tells her problem to Jamie and her mother, Eileen.                                                                                Jamie asks Cathy to be in the newspaper-team and she says ok. They want to go to police, but they haven't any proof. Then they want to publish an article about the Snakeman and his gang, but Ms. Southerland, the boss of the newspaper-team rejects it! Later they publish the article without the permission from Ms. Souterland and they must to go to Dr. Callahan, the principal. The mayor(Bürgermeister) comes to Dr. Callahan and says that he likes the newspaper. They have a press conference. They make Quotes with the other victims of Snakeman.

Finally, they get a massage that the Snakeman is died. bewerten bitte

...zur Frage

kann mir jemand sagen, ob das eine gute summary wäre?

Hallo, ich schreibe morgen meine erste eglischklausur und wollte fragen, ob mir jemand sagen kann, ob das hier eine gute Summary wäre oder was ich noch verbessern könnte.

Hier noch der Link zum Text, über den ich die summary geschrieben habe : http://www.ogtprep.com/readings/reading8.htm

Summary

The short story „Early Autumn“ by Langston Hughes (1902-1967) is about a man, called Bill and a woman named Mary. Bill and Mary were in love wehne they were young. At that time Mary left Bill for another man but now they meet again. They talk to each other and Mary narrats that she lives in New York, too. She tells about her family and her job but she seems to be frustradet and unhappy with her life. On the other hand Bill seems to be very content. He tells about his new wife and his two kids. In Bill's eyes Mary looks very old, but he does not tell her. They invite each other to visit and at the end, when Mary's bus arrives, Mary wants to say goodbye with a kiss but Bill only held his hand out. When Mary is in the bus, she remembers that they forgot to swich the addresses.

danke im vorraus

...zur Frage

Wie könnte die short story "Barney" by Will Stanton enden?

...zur Frage

Bei einem Summary in einer Englischarbeit Zeilenangaben machen, nachdem man etwas zusammengefasst hat also z.B. After that they went to the hospital (ll. 7-9)?

...zur Frage

Ideen für englische Kurzgeschichte?

Hey, wir sollen in Englisch einen kurzen "Krimi" schreiben und da sollen folgende dinge drin vorkommen: • Älteres amerikanischen paar • Eheprobleme • eine Reise nach Frankreich/ besuch von tochter und enkelin • Macke der Frau: hat angst zu spät zu kommen • macke des mannes: mag es seine frau zu ärger

Der letzte satz soll außerdem lauten: Dann nimmt die Frau den hörer in die Hand, setzt sich auf den Schreibtisch ihres Mannes und wartet geduldig auf den Mann der ihren Fahrstuhl reparieren soll. (Natürlich auf englisch)

Hättet ihr vllt ne idee für ne handlung?

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?