Prima nova Textband S.145?

1 Antwort

Von Experte Miraculix84 bestätigt

CC Buchner stellt die Lektionstexte sogar selbst kostenfrei auf ihrer Seite zur Verfügung:

30T Römer und Philosophie?
Cato stellt im Senat den Antrag, die Philosophen aus Rom auszuweisen:
„Dico vobis, patres conscripti: Ex urbe pellere debemus illos
philosophos Graecos, qui orationibus suis non solum mutabunt
animos adulescentium Romanorum, sed etiam exstinguent
civitatem nostram! Civitatis nostrae interest adulescentes Romanos
orationibus eorum aures non praebere. Orationibus Graecorum
auditis multi eorum philosophiam magni aestimare incipiebant;
magna pars eorum mox huic disciplinae studebit.
At si id facient, civitas nostra peribit. Credite mihi: Sententiis
philosophorum Graecorum cognitis adulescentes nostri corpora
non iam exercebunt; vim corporum neglegent. Vi corporum
neglecta inopiam laboresque non iam sustinebunt et in bellis male
pugnabunt. Sed periculis ingentibus imperio nostro instantibus
necessarium est milites Romanos magna vi pugnare. Quod si non
iam facient, imperium amittemus; denique urbs ipsa ab hostibus
petetur.
Quare vos moneo: Vindicate in illos Graecos, qui iuvenes Romanos
docent; damnate eorum philosophiam! Nam philosophia causa
funeris nostri erit. Dum vivam, nullo modo sinam iuvenes
Romanos philosophia Graeca corrumpi. Itaque illos Graecos ex
urbe nostra expellite! Philosophis ex urbe pulsis mores nostri non
peribunt.“
Hac oratione habita nonnulli senatores his verbis acerbis restite-
runt. Sed Catone iterum atque iterum Graecos reprehendente
animi senatorum mutati sunt. Denique expulsio 1 philosophorum
decreta est.
1 expulsio, onis Vertreibung

schönen Gruß

Woher ich das weiß:Studium / Ausbildung – Studium der lateinischen Philologie
Emma1780
Fragesteller

Dankeschön