Introduce yourself für die Schule?

3 Antworten

Naja, ich bin mal so frei ;D

Hello, my name ist Stefan. I´m 22 years old. At the moment I am liviing with my mom in .... I was born in Hannover on  september 11th, 1993. I have a younger brother called Phillip. He is 18 years old, and also born in Hannover.

My hobby is soccer. I play in a soccer-team and I enjoy it very much. In 2010, i finished school. Then i started my training as a car mechanic. I am currently working in a small workshop. Last month I started to study to become a vehicle-technician and i enjoy it very much.

Und kleiner Tip: Der Google Übersetzer produziert von deutsch => englisch mehr Unfug als alles andere.

Zuck3r  04.04.2016, 11:04

liviing => living, da hab ich mich vertippt :)

Oy, teilweise ist das ok aber du musst noch sehr an deiner Ausdrucksweise arbeiten. Das klingt als hätte es ein Sechtsklässler geschrieben.

Hier ein Vorschlag:

Hello, my name is Stefan. I'm 22 years old.  I  live with my mom in ......... I was born on September 11th, 1993 in Hannover. I have one younger brother, Phillip, who is 18 years old and was born in Hannover as well. During my leisure time I play soccer with the (hier solltest du deinen Verein hinschreiben) soccer club., where I occupy the position of (....hier hinschreiben welche position du spielst), which I enjoy very much. In 2010 I graduated from (hier deine Schule hinschreiben bei der du den Abschluss gemacht hast) with ( hier deinen Abschluss, z.B. FOR usw.) Afterwards I began my apprenticeship to become a mechanic. I currently work at a small workshop. Last month I started my training to be a motor vehicle technician and so far I really enjoy it.

Hi, Ich kann selber nicht perfekt englisch, deswegen habe ich nur einen Fehler gefunden, bin mir nicht sicher, ob da noch mehr sind. Auf jeden Fall heißt es 'I live at my mom'. Falls du das ganze schriftlich machen musst, denk bitte daran, dass jedes 'I', also Ich, groß geschrieben wird. LG Gotje

Zuck3r  04.04.2016, 10:56

'I live at my mom' heißt es genau so wenig. du meinst "at my mom's" :'D