Eine wie alaska wie war die Reaktion auf ihren Tod und fühlen die anderen sich schuldig?

3 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Dass sich beide schuldig fühlen wird im Buch ja mehrmals deutlich gemacht und wenn ich mich in deren Lage versetze, finde ich das sehr verständlich. Zusätzlich sagt Colonel, dass Alaskas Anzeichen von Depressionen Scherze waren, somit nehmen sie den Ernst der Lage nicht bewusst wahr. Trotzdem würde ich nicht sagen, dass sie schlechte Freunde waren. Dass Miles oft nicht verstanden hat wie Alaska denkt, sagt er selbst. Doch ich denke in der Sekunde in der Alaska panisch sagt, dass sie weg vom Campus muss, werden Miles und Colonel verstanden haben, dass es um etwas wichtiges geht.. Auch wenn sie nicht wussten was Alaska beschäftigt oder was der Grund für ihre panische Reaktion war, werden sie drauf vertraut haben, dass Alaska (egal was sie vor hatte) das Richtige tut. Und wenn man berücksichtigt wie wichtig es für Alaska war ihrer toten Mutter zu gedenken und ihr Blumen auf's Grab zu legen, kann man sich vorstellen wie heftig ihre Verzweiflung und wie groß ihr Wille gewesen sein muss. Miles war nicht betrunken, doch zu sehen wie gequält Alaska in dem Moment war, wird ihn dazu verleitet haben ihr zu helfen ohne über mögliche Folgen nachzudenken. Somit ist er, in meinem Augen, ein guter Freund, denn sein erster Gedanke war es ihr zu helfen. Ich bin mir sicher, dass wenn er gewusst hätte, dass es zu diesem Unfall kommt hätte er sie unter keinem Umständen gehen lassen.

Ja miles und der colonel fühlen sich definitiv schuldig aber ich denke sie waren gute freunde für sie es war ja alaskas entscheidung/unfall sie hätten es zwar verhindern können aber das mussten/wussten sie nicht.

Ja die fühlen sich auf jeden Fall beide schuldig, Miles noch etwas mehr als der Colonel, weil sie sie betrunken Auto fahren ließen.

Wieso miles mehr?

0

Weil er sie wirklich geliebt hat und auch sensibler ist als der Colonel.

0

Charakterisierung Englisch: Looking for Alaska (Miles)

Ich soll als benotete Hausaufgabe in Englisch eine Charakterisierung über Miles, eine Person von Looking for Alaska schreiben. Könnt ihr mir ein paar Verbesserungsvorschläge geben und mich auf Grammatikfehler und so hinweisen?

Miles Halter, a 16 years old boy, is the main character of the book “Looking for Alaska” from John Green. Tired of his boring and lonely life in Florida, he decides to go to a boarding school in Alabama. He is very tall but skinny and looks weak with his thin arms. At his first day in boarding school he watches himself in the mirror and feels embarrassed, because he do not like his outward appearance (p.13, l. 7-11). His first friend at Culver Creek, the boarding school, Chip Martin, describes his legs as „chicken legs“(p.19, l.22), but Alaska, his second friend, says that he is cute. Chip give him the ironically nickname „Pudge“, because of his scrawny appearance. Before Miles come in boarding school, he lived with his parents in Florida and visited a public school. In this school he was unsocial and unpopular, that is the reason why he did not had friends. So he wants like his father, uncles, and cousins go to Culver Creek. To find more friends, he is trying to be cool. For example he wears his shorts just below his hips (p.17, l. 29). Miles behaves quiet and hates being careful (p.15, l. 32), but is also friendly and funny. His jokes prove that, which he is telling sometimes, because he just wants to look like a funny person and find more friends. Often the interaction with new people he meets is difficult, because he is shy, unsure and not good at small talk (p.8, l.12). But still he get a girlfriend named Lara and find good friends, Chip, Alaska and Takumi.
Miles fell in love with Alaska (p.134, l. 9), but she has a boyfriend called Jake, so Miles is sad and disappointed. Still he hopes that one day she will love him and he would have a relationship with her. So it is a lot harder for him as Alaska died at a car accident and he feels guilty about that (p. 157, l.34). In the whole book Miles hope to find the „Great Perhaps“which the poet Francois Rabelais was talking about (p.9, l.21-23). First Miles was shy and had no friends, but this change in the story. Later he is more self-confident and finds friends. He does not have a boring life anymore; just like his father in former times he makes pranks and makes a lot interesting experiments.

...zur Frage

death penalty arbeit hilfe!

hey leute ich schreibe eine englischarbeit über death penalty (todesstrafe)

könnt ihr mir sagen ob das gut ist also wir sollen unsere meinung dazu schreiben .. :-)

I think death penalty is wrong and true On the one hand ,I think it's a fair punishment for rapists and mass murders . They rape others and damage the life of the victims . As a punishment they only get arrested for some years, which is too mild. I think rapists have to live long into prison and not only for few years. the victims who have been raped have physical problems they have no more self confidence and live in fear On the other hand i think that no one should be killed. It was wrong for them to kill somebody, but that doesn't mean they have to be killed. I can not decide I'm for and against the death penalty

...zur Frage

Englisch Hausaufgabe Teenagers on streets

Hallo. Kann jemand bitte mal meine Englische Hausaufgabe korrigieren? Wäre echt nett. Liebe Grüße, und danke schon mal :)

Teenagers on streets 15-year-olds children will go out between 9pm and 6am. But should they be allowed to be on streets between 9pm and 6am? Some people say that children can go out between 9pm and 6am. They can meet her friends, have more freetime and they can d more with their friends, for example go to the cinema. However, other people disagree. One common reason is because they think the children shout be attacked. Another argument against 15-year-olds children should be on the streets at 9pm and 6am is, that the children could be robbed, or that the children have to little sleep. Or so children could be kidnapped for a man or so. In my opinion, it´s okay when 15-year-olds children go longer out at weekend. But all in all you can say it´s better when children stay at home between 9pm and 6am.

...zur Frage

Englisch Written Discussion Verbesserungsvorschläge

Boot Camps in Germany !!!

Some people mean that the boot camps in the USA a good idea , but should be boot camps introduced in germany ?

Many people and parents says that boot camps are very good , because boot camps helps troublemakers to learn discipline. And when they learn discipline the crime rate will be go down. Second, the lessons in the school will be more quiet and than the students can better learn and have than better marks. As well the children will be trained they physical fitness and they learn to live healthy. When they used to the circumstances in boot camps, they will live in that way , when leaving the camp.

However, other people and parents are against boot camps, because they think that the children soon forget about boot camp and get in trouble again. Another argument against is the cost ! If boot camps are built in germany, the state would have many costs. The last argument is that many people say that children didnt learn discipline but should have been broken. People say that the boot camps are to hard for children and that the teachers in the camps are too strict.

After looking at both sides I think that boot camps shouldnt be built in germany. The advantages are very good, but the disadvantages are predominant.

Verbesserungsvorschläge für diesen Text wären hilfreich :)

...zur Frage

Welche empfehlenswerten Buch sind ähnlich wie "eine wie Alaska"?

Ich suche Buchempfehlungen. Bitte kein Fantasy und gerne etwas ähnliches wie "eine wie Alaska" von John Green. Danke schon mal im voraus.♥

...zur Frage

Englisch Referat: Kann sich jemand den Text zur Kontrolle durch lesen?

Also hallo erstmal!

ICh halte bald eine Buchvorstellung in Englisch und wollte fragen ob sich jemand vielleicht mal mein Text durchlesen kann. Wäre echt nett!

hier ist der text:

The Story Looking for Alaska tells about a boy, called Miles Halter. At the very beginning of the book Miles lives with his parents in Florida where he also goes to school. At school he’s an outsider and doesn’t really have friends, so he spends most of the time reading biographies of famous people remembering their last words. Miles reads a book about François Rabelais whose last words were: I go to seek a Great Perhaps. Miles doesn’t want to wait until he dies to start seeking a Great Perhaps so he decides to leave his old school and go to Culver Creek, an Alabama boarding school, where his dad went to when he was young. At Culver Creek, Miles meets his roommate Chip, nicknamed ‘the Colonel’, and Alaska Young, a beautiful, rebellious girl Miles is immediately attracted to. As Miles is so skinny Chip decides to call him ‘Pudge’. Miles also meets Takumi, a Japanese boy. Chip, Takumi and Alaska become Miles new friend as they accept him the way he is. At Culver Creek there is a kind of a war between the so called Weekday Warriors, the children of wealthy families who return home every weekend, and those who actually live at school. They all play pranks on each other pretty often, but more about that later. On the first school day Miles get to know Dr Hyde, the teacher for World Religions, and Miles immediately likes him. In the afternoon Alaska, Chip and Takumi show Miles the ‘Smoking Hole’. The ‘Smoking Hole’ is a safe place to smoke without being caught. It’s obvious that Miles likes Culver Creek, because he has got new friends. The days go by without much happening. But then one day Alaska tells Miles that she has found a girlfriend for him, so she plans a triple date with her and her boyfriend Jake, Chip and his girlfriend Sara, and Miles and Lara. Lara is from Romania and really nice. The date isn’t as successful as they hoped it would be, because while watching a basketball game at the gym, Miles is hit by a ball. He has a concussion, vomits on Lara’s jeans and is then taken to a hospital. But also for Chip it doesn’t go well because at the end of the triple date Sara breaks up with him. The days after the date are really weird. Alaska is never around and doesn’t talk to anybody. Miles notices that Alaska is a really moody girl, one second she’s nice and flirty and in the next one she freaks out without even having a real reason. In the morning, Dr Hyde gives the students the question for their final exam: What is the most important question human beings must answer? A few days before Thanksgiving Alaska wakes Miles up early to persuade him to stay at school with her over Thanksgiving. Miles first isn’t sure but then calls his parents telling them he has to study for exams, which is a lie. Alaska and Miles are nearly the only students staying at Culver Creek o

...zur Frage

Was möchtest Du wissen?