Wird Mister im englischen groß- oder kleingeschrieben?

6 Antworten

Hallo,

Anreden (z. B. in einem Brief) und Titel werden groß geschrieben, wenn sie vor einem Namen oder anstelle eines Namens stehen.

siehe: World and Press Sept. 1 2016

Editor’s Corner

Interesting Aspects Of Language And Society

Capitalizing titles by Rebecca Kaplan

The Editor’s Corner column on the pronunciation of UKIP’s Nigel Farage’s name in the August 2 issue of World and Press includes two instances of David Cameron’s (former) title, one time capitalized („Prime Minister David Cameron“) and one time not („… the prime minister said“). We asked our readers to explain why.

The correct answer is that words for titles are usually only capitalized when they are used before or in place of a name. This is also the case for words used for family members:

- That’s my grandma over there. Can I help you, Grandma?

- I have six uncles. It‘s nice to see you, Uncle Bob.

AstridDerPu

In deinem Fall, bzw. in jeder Form der Anrede schreibt man den Mr./Mister groß.

Wenn es keine Anrede ist (Ein Herr läuft auf der Strasse / A mister is walking on the street) schreibt man es klein.

Das ist eine Anrede. Also wird es groß geschrieben.

"Good morning, Mister."

Friedrich1212
Fragesteller

Good morning mister B. So?

hannibalxme  20.10.2018, 21:39

"Good morning, Mister B." ..

Groß. Ist ja eine Anrede.

Anreden und Titel werden großgeschrieben