Schweizerdeutsch schreiben - einfach ß durch ss ersetzen und fertig??

6 Antworten

Von Experte Giovanni47 bestätigt

In der geschriebenen Sprache gibt es sonst kaum Unterschiede, nur jeden Menge Helvetismen: Velo, Kefen, Ferien, parkieren, grillieren, etc.

Woher ich das weiß:eigene Erfahrung – Ich lebe hier schon länger.
Rotfuchs716  10.02.2023, 01:45

a propos Ferien: Hat der Begriff Ferien in Deutschland wirklich eine andere Bedeutung wie in der Deutschschweiz?

annie80  10.02.2023, 03:55
@Rotfuchs716

Ja, in Deutschland sind Ferien Schulferien. Als Arbeitnehmer hat man Urlaub.

Wenn du Schweizerhochdeutsch, mit ss, Helvetismen und einem schweizerischen Akzent beim Sprechen, meinst, ja. Schweizerdeutsch ist aber etwas anderes.

Beispiel:

Hochdeutsch: Ich habe eine Walnuss auf der Stra (Doppel s)e gefunden.

Schweizerhochdeutsch: Ich habe eine Baumnuss auf der Strasse gefunden

Schweizerdeutsch (mein Dialekt): Ech ha ä Boumnoss uf dä Stroo (o mit accent) gfondä.

Woher ich das weiß:eigene Erfahrung – Ich bin Schweizer
Wibicho  02.07.2022, 23:44

Und dr ganze Satz noch in einem anderen Dialekt: Ich han ä Baumnuss uf dä Strass gfunde

Also das mit däm Doppel-S isch scho öppis wo's glaub numme no in Dütschland giit. Eventuell no in Öschterriich.

Aber äs giit wohl no ä paar anderi Sache, wo s'Schwiizerdüütsch vo Düütsch unterscheidet.

Dänn chömmed no die unterschidliche Dialäkt dazue, wo eifach wieder ganz andersch gschriibe wird als 50km wiiter.

Und wills äbe so vill Dialäkt giit, isch äs au sehr schwirig ä spezielle Grammatik z'finde.

Ich sälber schriibe im Züri-Dialäkt, also das heisst, öpper wo us Luzern chunnt, würdi dä ganzi Text wieder mit andere Wörter schriibe.

Und wie du villächt gsehsch, bruchet mir au nöd ständig die Verniedlichung mit däm -li am Schluss.

Woher ich das weiß:eigene Erfahrung
1234567890qwer1
Fragesteller

Das ist gut, insbesondere der letzte Satz. Ich glaube, als Norddeutscher werden mir die Verniedlichungen nur sehr schwer über die Lippen gehen. Umso besser, wenn es auch ohne geht 😁

Say19  24.11.2022, 19:57

Ich han grad ernsthaft Problem ka, zum dä Text läse, will ich nöd uf Schwizerdütsch igstellt gsi bin (peinlich)

Aber danke, du häschs recht guet zemegfasst. E

Es git kei Schwizerdützsch-Schrift, will alli öppis anders säged. Und ich glaub es isch nöd würklich möglich Schwizerdütsch z schribe, wänn mer's nöd rede chan.

Wibicho  27.11.2022, 11:10
@Say19

Ich schrrib regelmässig so, sits mit dä Fmailie oder mit Kollege. Eigentli schriib ich so, wie ich äs Wort ussprich. Und sälbscht wänn äs Wort griibe wie Düütsch usgseht, wirds ja nös au wie uf Hochdüütsch usgproche. Wie zum Bispiil "Kollege", das Wort wirt ja uf Schwiizerdüütsch nie so hart us g'sproche wie bi dä Düütsche isch.

Aber allei scho, die verschidene Dialäkt macht s?Schrribe eifach nöd immer eifach

Rotfuchs716  10.02.2023, 01:48
@Say19

Schwizerdützsch Schrift ist das was Say19 hier schreibt. Einfach schreiben wie man Dialekt spricht. Ansonsten ist Schriftsprache in der Deutschschweiz fast wie in Deutschland.

Nein gibt es nicht. Du kannst statt ß auch ss schreiben.

einfach ß durch ss ersetzen und fertig

Ja... und fertig. In der Schweiz gibt es kein scharfes ß, alles wird zu einem Doppel-s.