"we were wrong, terribly wrong"? vietnam krieg...

2 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

"We of the Kennedy and Johnson administrations who participated in the decisions on Vietnam acted according to what we thought were the principles and traditions of this nation. We made our decisions in light of those values. Yet we were wrong, terribly wrong. We owe it to future generations to explain why. I truly believe that we made an error not of values and intentions, but of judgment and capabilities"

Das ist das komplette Zitat. Alles selbsterklärend. Kurz uff Deutsch: wir(die Regierung) haben nach dem was wir als Werte der amerikanischen Nation annahmen gehandelt. Wir haben uns schrecklich geirrt und schulden den Nnachfolgenden Generationen eine Erklärung. Unser Fehler lag nicht in den Absichten und Werten sondern in der Beurteilung und (Einschätzung unserer) Fähigkeiten.

Sexupyourelife
Fragesteller

Aha okay ^^ danke :)