ich bräuchte den prima a T-Text 30 auf Latein!?

1 Antwort

Ist das der, den du meinst?

30TDie Tragödie der Antigone

Der griechische Dichter Sophokles stellt in verschiedenen Tragödien das Schicksal der Königsfamilie von Theben dar: Sie ist durch einen Fluch zum Unheil verdammt. Darunter hat schon König Ödipus fürchterlich gelitten. Aber auch seine Söhne Eteokles (Eteoclês, Eteoclis) und Polyneikes (Polynîcês, Polynîcis) und die Töchter Antigone und Ismene können dem Verderben nicht entgehen:

Post Oedipodis mortem Eteocles et Polynices de imperio urbis certaverunt1. Denique Polynices Thebas reliquit et ad Argosiit.

Ibi multis sociis collectis ad Thebas magno cum exercitu rediit. Qui exercitus Polynice duce ante portas Thebarum proelium commisit. Eteocles urbem defendit. Fratribus in proelio occisis Creon avunculus3 imperium in urbe obtinuit.

Antigona et Ismena in scaenam4 procedunt:

I: Quid mente agitas, soror? Video te dolore commotam per domos Oedipodis, patris nostri, errare.

A: Creonte auctore Eteocles frater magno in honore est, corpus autem Polynicis iacet insepultum5. Morte punietCreon eum, qui

Polynicem sepulcro7 condet. – Quo flagitio cognito mentem tuam ostende! Scio te honestam esse deisque parere. Dei autem Polynicem sepulcro condi iubent.

I: O miseram sororem! Creonte talia iubente quid facere possumus8?

A: Una mecum Polynicem fratrem meum et tuum sepulcro conde!

I: Rege id prohibente magnum facinus audes. Cave iram Creontis! Aditum ad fratrem difficilem esse audivi; nam custodes armati a Polynice omnes prohibent.

A: Sed fratrem non sepelire9 flagitium est. Id faciam, quod et deis debetur et fratri!

I: Mulieres sumus; legibus urbis a viris constitutis parere oportet. Nos deos obsecrare debemus – ita veniam impetrabimus, si Creonti nunc paremus. Equidem Creonte invito tantum facinus committere non audebo.

A: Tu menti tuae pare! Ego sola fratrem sepulcro condam.

Fratre sepulto Antigona a Creonte morte punita est.

1certâre streiten – 2ad Argos nach Argos (griechische Stadt) – 3avunculus Onkel – 4scaena Bühne – 5însepultus unbeerdigt – 6pûnîre bestrafen – 7sepulcrum Grab – 8possumus wir können - 9sepelîre (PPP sepultum) beerdigen