Englisch wie fragt man nach dem Subjekt / Objekt

2 Antworten

Beispielsatz

Every day Tim does his homework in his room

When does Tim his homework (Every day)

Who does his homework every day (Tim)

What does Tim every day (his homework)

Where does Tim his homework (in his room)

Iamiam  10.01.2012, 23:16

knapp vorbei ist auch daneben! Who is obliged to do the homework=Who does his homework every day (Tim) soweit klar und umfassend. Aber: From whom did he get the homework? To whom has he to show what? (Dativ-Objekt+Akkusativ-Objekt, letzteres in der Frage nicht unterscheidbar, wie auch das deutsche was von wem oder was(Dativ) und wen oder was(Akkusativ)) ich weiß es ja auch nicht genau (und wollte es hier erfahren), aber so einfach kann man es sich nicht machen! Eine gute Frage ohne bisher gute Antworten!

adabei  14.01.2012, 23:32

Kleine Korrektur:

Every day Tim does his homework in his room.

When does Tim do his homework? (Every day) = adverbial of time

Who does his homework every day? (Tim) = subject

What does Tim do every day (his homework)? = direct object

Where does Tim do his homework? (in his room) = adverbial of place

Tatjana Gsell kanns : "Who is the car?" :'DD