Kann jemand meine Summary korrigieren?

2 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

The extract from the novel “The absolutely true diary of a part-time Indian”, written by Sherman Alexie (Komma) deals with the problems when (Wort) a young and poor Indian boy has a popular girlfriend.

Arnold, the Indian boy, went (Zeit) with his popular girlfriend to the (Wort) dance (Satzstellung). Because he doesn’t have (Hier fehlt ein Wort) money to drive with (Ausdruck) a car, they met (Zeit) at the gym. He also wears the old suits (Warum Plural?) of his Dad (RS) (besser s-genitive) because of that (Stil), but Penelope, his girlfriend, liked (Zeitt) it. Till the End (RS) of the dance they had (Zeit) fun (Satzstellung) and Arnold begins to enjoy himself. When they were (Zeit) outside to go home, Arnold saw (Zeit) Penelope’s Dad (RS) in front of his car and gave (Zeit) her a good-bye kiss on her cheek (neuer Satz) but then a group of (---) popular students decide (Grammatik) to eat pancakes in the next town and ask them too (Was fragen sie wen?). Arnold just wanted (Zeit) to go home, when everybody was gone (Als alle gegangen waren?) but Penelope wants to go with them (Es sind doch alle gegangen!?!). When she wants to ask her Dad (RS), Roger, one of the boys, goes with her to tell Penelope’s Dad (RS) (kein Komma) that he can drive (Wort)everybody home. At this point (Komma) Arnold realized (Zeit), when he saw (Zeit) them (wen?) walk together (kein Komma) that Roger and Penelope looked better together (besser als wer?) and that they should be a couple. The only hope for Arnold was (Zeit) (kein Komma) that her (wessen?) Dad (RS) says no, so they (wer?) don’t know he is a poor Indian boy.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

PS: Summaries (= Inhaltsangaben, Zusammenfassungen) werden in der Regel im Present geschrieben. Handlungen aus der Vergangenheit können aber durchaus auch im Past Simple und Present Perfect stehen.

- The summary is usually written in the present tense.

- But past events may be reported in the past, future events may be reported in the future.

- Statements or questions which were made in the past may be reported in the past tense or the past perfect.

- Statements and questions which were made in the past but concern the future may be reported in the conditional

(Quelle: kfmaas.de/summary0.html)

Für die Anwendung der anderen Zeiten im Summary gelten dieselben Regeln und Signalwörter wie in anderen Texten.

Die Zusammenfassung eines Sachtextes, der sich mit Geschichte befasst, steht im Simple Past, denn es handelt sich um in der Vergangenheit abgeschlossene Handlungen.

In eine Summary gehören nicht:

- Progressive / Continuous Tense

- Wörtliche Rede

- Zitate aus dem Originaltext

- Eigene Meinung, Gedanken und Kommentare

- Stellungnahme

- Schlusssatz

- Erzählerische Elemente, z.B. suddenly, unfortunately, at long last …

Zur Länge gibt es keine Vorgaben, man sagt über den Daumen gepeilt 1/5 des Originaltextes.

Tipps und Wendungen zu englischen Summaries findest du unter folgendem Link:ego4u.de/de/cram-up/writing/summary

Rose9356
Fragesteller

Danke für die ausführliche Korrektur, dass hat mir sehr geholfen :) :)

Hallo,

auch das vergrößerte Bild ist kaum zu lesen. In der 4. Zeile ist z. B. ein Fehler.

Für eine Korrektur wirst du dir aber schon die Mühe machen müssen, den Text hier reinzuhacken. So ist eine Korrektur viel zu mühsam und aufwändig!

AstridDerPu

Rose9356
Fragesteller

Ok ich tippe meinen Text einmal ab, danke für die Rückmeldung