Wird das englische Wort "Woman"/"Women" vom Wort "Man"/"Men" abgeleitet??

2 Antworten

woman | Etymology, origin and meaning of woman by etymonline

Wortherkuft = Etymologie

man bedeutet Mensch

Frau egentlich wif - später wife (heute für Ehefrau)

woman - Wiktionary

From Middle English woman, from earlier wimmanwifman. The Middle English forms are from Old English wimanwimman, from wīfmann m (“woman; female servant”, literally “female person”), a compound of wīf  (“woman”, whence English wife) +‎ mann  (“person”, whence English man). For details on the pronunciation and spelling history, see the usage notes below.

wifman = Frau-Mensch

also nichts mit "Mann"

Ju202  27.03.2022, 12:09

Das Wort "man" mit der Bedeutung "Mann" ist aber auch von dem Wort "man" mit der Bedeutung "Mensch" abgeleitet. So gesehen sind also die Wörter "man" und "woman" schon eng miteinander verwandt.