Welche Formen sind nach der englischen Grammatik korrekt: "I go swimming."; "I go for swimming."; "I went for swimming."; "I went for a swim." · "I go (+ for)"?

2 Antworten

Hallo,

infinitive: go swimming und go for a swim

go ist ein unregelmäßiges englisches Verb, also

go (infinitive) - went (past simple) - gone (past participle)

gehen - ging - gegangen

AstridDerPu

I go swimming every day. / I go for a swim every day.

I went swimming yesterday. / I went for a swim yesterday.

FrageCompany
Fragesteller

Wann wird die Form "to go for something" verwendet und wann nicht? Wann wird die Simple-, Gerundium- oder Progressive-Form verwendet?

Danke!

adabei  08.07.2016, 18:06
@FrageCompany

Nach "to go for ..." folgt ein Substantiv: to go for a swim, to go for a ride, to go for a walk

Die "-ing"-Form kannst du nach "to go for" nicht verwenden. (Darum ist "I go for swimming." falsch.)