Muss man bei "I have" past participle verwenden?

2 Antworten

Wenn das ein Perfekt werden soll, ja.

I have a cat. (present tense)

I have forgotten to feed the cat (present perfect)

Perfekt (present perfect) wird gebildet mit

have/has + past participle (= 3. Form).

Hallo,

  • I have forgotten to do my homework.
  • I have watched a movie.

Hier handelt es sich um das Present Perfect Simple.

Das Present Perfect Simple

 - bildet man mit have (bei I, you, we, you, they) / has (bei he/she/it) + Past Participle (bei regelmäßigen Verben -ed; 3. Spalte in Liste der unregelmäßigen Verben)

1.Person Singular - I have gone / I have not gone / Have I gone?

2.Person Singular - you have gone / you have not gone / Have you gone?

3.Person Singular - he/she/it has gone / he/she/it has not gone / Has he/she/it gone?

1.Person Plural - we have gone / we have not gone / Have we gone?

2.Person Plural - you have gone / you have not gone / Have you gone?

3.Person Plural - they have gone / they have not gone / Have they gone?

 - Es wird verwendet, um eine Verbindung zwischen Vergangenheit und Gegenwart auszudrücken.

 - Die Handlung begann in der Vergangenheit und dauert bis in die Gegenwart, oder ihre Auswirkungen, Resultate dauern in der Gegenwart noch an

Signalwörter : since (seit; Zeitpunkt), for (seit; Zeitdauer), today, this week/month/year, so far (bisher, bis jetzt), up to now (bisher, bis jetzt), just (gerade), already (schon), ever/never (jemals/niemals), yet (noch, schon Fragen), not yet (noch nicht), recently (vor kurzem, neulich)

Beispiele

Have you ever been to Paris? Bist du jemals in Paris gewesen?

He has eaten six sandwiches. Now he feels sick. (Resultat

Das Present Perfect Simple kann auch ohne Signalwort verwendet werden. Dann drückt es eine Handlung.

AstridDerPu