Ist die KLEINE Zusammenfassung der Einleitung zu dem Buch "Forrest Gump" grammatikalisch gut in akzeptabel, danke im voraus PS: Leko?

1 Antwort

  • In the introduction of his book "Forrest Gump" the author Winston Groom describes the main character named Forrest as a man living in Alabama, a place where the author has grown up. As a soldier Forrest served in the Vietnam War just as the author did. In the book Forrest is characterised as a person who did everything he was to told to do.
  • The main character in Winston Groom's book "Forrest Gump" is described as a man named Forrest living in Alamba, a place where Groom/the author was raised/has grown up (as well). Forrest was a soldier and fought in the Vietnam War like Winston Groom did. Forrest, a character who did everything he was asked to do.

earnest  14.06.2017, 15:25

Das hast du wunderbar gemacht, Taimanka.

Angesichts des Englischniveaus der Vorlage wird aber auch dem beschränktesten Englischlehrer auffallen, dass DIESER Text nicht vom Fragesteller stammen kann.

Die Lehrkraft kennt das Englischniveau, das dem Fragesteller üblicherweise zur Verfügung steht.

Hier erhebt sich - wieder einmal - die Frage nach dem Sinn perfekt korrigierter TEXTE, die dann offensichtlich als eigenes Werk der Fragesteller eingereicht werden.

verreisterNutzer  14.06.2017, 16:03
@earnest

Danke Dir earnest.

Ja, ich stimme Dir zu; Man sollte Originalversionen grundsätzlich so belassen. Das fällt mir ehrlich gesagt etwas schwer. Den Fragstellern hilft man nicht wirklich.

Kratzeis15
Fragesteller
@verreisterNutzer

Meine Englischlehrerin meinte, das alles richtig wär nur, dass ich am anfang of this book schreiben solle

earnest  14.06.2017, 20:26
@Kratzeis15

Das kann ich nicht glauben.

Eine Lehrerin, die angesichts eines derart fehlerhaften Texts so etwas sagt, verdient das Geld nicht, das sie verdient.

Kratzeis15
Fragesteller
@earnest

So hat korrigirte es sie mir

The Introduction of this book "Forrest Gump" descirbes the writer Winston Groom of the book and the main character with the name Forrest Gump, who lived in Alabama like the writer. He was a soldier and fought in a war in Vietnam like the writer Winston Groom. In additon Forrest did everything what him was told.