Was ist der Unterschied im Englischen zwischen "killer, murderer and slayer"?

earnest  31.07.2022, 11:48

Warum beantwortest du deine eigene Frage?

normalefrage210
Fragesteller

Warum laden YouTuber Tutorials über bestimmte Themen hoch, obwohl sie doch selber wissen, wie das Thema, welches sie im Video behandeln funktioniert?

1 Antwort

Von Experte earnest bestätigt

A killer is someone who kills. Usually this means other people. A soldier in the military is certainly a killer. But he is no murderer.

A murderer is someone who kills another person, and does so illegally - meaning he isn't a soldier in a war or an executioner or anyone else who would have legitimate cause to take a life. Every murderer is also a killer, but not the other way around.

A slayer is someone who kills with extensively. In fantasy literature, you certainly see the title "Slayer of Dragons". But you can also slay many other animals and even people. You would use this term for dramatic effect (and some newspapers have also done that, for precisely that reason). A slayer can be a murderer or a killer, if he slays people.

SturerEsel  31.07.2022, 11:27

Warum beantwortest du selbst deine Frage?

normalefrage210
Fragesteller
@SturerEsel

Warum laden YouTuber Tutorials über bestimmte Themen hoch, obwohl sie doch selber wissen, wie das Thema, welches sie im Video behandeln funktioniert?

earnest  31.07.2022, 11:30

Ich kann dir bestätigen, dass du deine eigene Frage korrekt beantwortet hast.

Du hast dabei allerdings vergessen, deine Quelle anzugeben.

earnest  31.07.2022, 11:36
@earnest

Der kleine Fehler dabei ist ein Abschreibfehler...