Was haltet ihr von dem Spruch von Frank Zappa?

Das Ergebnis basiert auf 12 Abstimmungen

Absolut richtig! 50%
Lustig, aber völlig daneben! 33%
Was ganz anderes…: 17%
Verstehe ich nicht. 0%

3 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet
Was ganz anderes…:

Das Zitat zeigt, das unsere Politik, unser Staat, einer der kapitalistischen Ökonomie, und somit der Kapitalistenklasse ist. Letzten Endes sind es die Reichen und Großkonzerne, nicht die einfachen Bürger, die das Sagen haben, in deren Namen Politik gemacht wird. Jegliche Sozialpolitik ist eine erkämpfte Konzession an die Werktätigen um den Kapitalismus zu erhalten, kein Akt der Güte.

Zappa selber dazu:

Frank: Well, I think it behooves them to have political thoughts, but let me make a definition clarification here. I say politics is the entertainment branch of industry, and government is what we need. We have a diverse population in the United States, with all kinds of different needs that have to be taken care of. That is the righteous function of government. Politics is bullsh*t (sic), basically. Politics is involved with salesmanship. Government is involved with statesmanship. And I do make a distinction between these things. If you are making a political statement remember, you are not addressing the real needs of government. You're just talking about the Madison Avenue aspect. So think about that difference.

Just a friendly reminder, in case somebody does decide to speak up.

Was ganz anderes…:

Muss man sacken lassen. Aber er ergibt immer Sinn, je länger man drüber nachdenkt.