Wann wurde Bubble-Sort erfunden?

7 Antworten

Since the dawn of computing, the sorting problem has attracted a great deal of research, perhaps due to the complexity of solving it efficiently despite its simple, familiar statement. For example, bubble sort was analyzed as early as 1956.

Origin:Initially, Bubble sort was referred to as “Sorting by exchange” in [1, 2] and further, it is re-ferred to as “Exchange Sorting” in [3, 4]. The term “Bubble Sort ” was first used by Iverson in 1962 [5]

http://www.cs.bilkent.edu.tr/~ugur/teaching/cs202/lectures/L2_SortingAlgorithms.pdf

Ein konkreter Erfundungszeitpunkt ist schwer zu ermitteln, da es mehrere Leute verwendet haben um Listen zu sortieren deswegen steht in Wikipedia nichts über einen Erfinder aber Gedanken über Computerprogrammierung und Algoritmen gab es bereits in der Antike.

Woher ich das weiß:Hobby

Unter dem heutigen Namen wohl Anfang der 60er Jahre, geben tut es den Algorithmus aber seit den 1950er Jahren.