Silver?

3 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Hallo ClaudiaDumitru, 👋

Silver?

no silver/kein Silber,

aber mit knapp 3 g versilbert.

"EP“ = Elektro Plated

Hier kannst du die Punzen vergleichen:

https://www.etsy.com/de/listing/1164689556/antikes-sammlerstuck-joseph-elliot-sohne?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=joseph+elliot+sons&ref=sr_gallery-1-1&pro=1&sts=1&organic_search_click=1

Herstellerpunze:

Bild zum Beitrag

JOSEPH ELLIOT & SONS (SHEFFIELD) LTD

Sheffield

Joseph Elliot and Sons (Sheffield) Limited was established as a private limited company in 1927. The company's history however dates back to the Joseph Elliot and Sons business that was founded in 1795 at 4 Hollis Croft, Sheffield.

In 1921 Joseph Elliot and Sons was incorporated by Sheffield Cutlery Manufacturers Limited.

The firm was active at Hollis Croft (until 1923), Spital Works, Spital St. (until 1926), Granville Works, 1 Sylvester St., Sheffield (from 1926) changing its name to Cutlery Agencies Limited.

In the early 1970s the firm was taken by J Dewsnap Bowler Limited, Sylvester Works, Sylvester Street, Sheffield.

Subsidiaries of Joseph Elliot and Sons (Sheffield) Limited include:

I. and J. Barber, Colquhoun and Cadman LimitedThomas Ellin and Company Limited, Lockwood Brothers Limited, John Wigfall and Company Limited, John Wilson and Company Limited

https://www.silvercollection.it/electroplatesilverEH.html

~~~~~~~

LG 🙋🏻‍♀️

Woher ich das weiß:Berufserfahrung – Goldschmiedin & Juwelierin
 - (Silber, Antik, Identifizierung)  - (Silber, Antik, Identifizierung)
PachamamaSquaw  27.11.2023, 18:52

Danke für den ⭐️ lG 🙋🏻‍♀️

Nein, versilbert.

Die Punze EP bedeutet electroplated.

Die Buchstabenfolge EP weist auf eine galvanische Versilberung (electroplated) hin.

Margita1881  26.11.2023, 12:57

Ich kann Dir auch den Silberschmied/Silbermanufaktur verraten:

Die Initialen J.E. & S und S stehen für Joseph Elliot & Sons, Sheffield, aktiv von 1878 bis ca.1972.

Hier bedankt man sich normalerweise.

For the sake of completeness A1 (or AI)= Superior Quality = 32 grams on 12 pieces = 2 2/3 grams per table spoon or table fork.