Eure Lieblingszitate/Sprüche?

21 Antworten

Hallo,

 - Rivers know this: there is no hurry. We shall get there some day.

 - A friend in need is a friend indeed

 - A day without a smile is a day wasted (Charlie Chaplin)

 - My home is my castle

 - Make love, not war

 - Give peace a chance

 - Such is life

 - The ornament of our home are the friends who frequent it

 - An apple a day keeps the doctor away

 - Always look on the bright side of life!

 - When life gives you lemons, make lemonade.

 - Don’t worry be happy!

 - Follow your dreams

 - Today is the first day of the rest of your life

 - To be or not to be that is the question

 - The early bird catches the worm

 - Seize the day

 - Tit for tat

 - Haste makes waste

 - I think, therefore I am

 - I know that I know nothing

 •         Don't worry about people from your past, there is a reason they didn't make it to your future

 - A friend is the one who comes in when the whole world has gone out.

 - The best kind of friend is the one you could sit on a porch with, never saying a word, and walk away feeling like that was the best conversation you’ve had.

  • Don’t go around saying

 the world owes you a living.

 The world owes you nothing.

 It was here first.

  • Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow.
  • Let us so live that when we come to die even the undertaker will be sorry.
  • Give every day the chance to become the most beautiful day of your life.

 (Mark Twain)

 - Many people die at twenty five and aren't buried until they are seventy-five.

Die meisten Menschen sterben mit 25 Jahren und werden erst begraben, wenn sie 75 sind.

Quelle: https://beruhmte-zitate.de/zitate/2077796-benjamin-franklin-die-meisten-menschen-sterben-mit-25-jahren-und-wer/

(Benjamin Franklin)

  • To the barefoot man, happiness is a pair of shoes.

 To the man with old shoes, it’s a pair of new shoes.

 To the man with new shoes, it’s more stylish shoes.

 And of course, the fellow with not feet would be happy to be barefoot.

 Measure your life by what you have,

 not by what you don’t.

 (Michael Josephson)

  • Only when the last tree has been cut down; Only when the last river has been poisoned; Only when the last fish has been caught; Only then will you find that money cannot be eaten.

Proverb, American Indian

:-) AstridDerPu

,,We'll win, but not everyone will get out" -Twenty one Pilots

,,Look again at hat Dot. That's here. That's Home. That's us. On it, everyone you love, everyone you know, everyone you ever heard of, every Human being who ever was, live out their lives. The Aggregate of our joy and Suffering, thousands of confindent Religions, idioligies and economic doctrines, every hunter and Forager, every Hero and Coward , every creator and destroyer of civilization, every king and peasent, every Young couple in love, every Mother and Father, Hopful child, Inventor and Explorer, every teacher of morals, every corrupt politician, every ''Superstar'', every ''supreme Leader'', every saint and sinner in the History of our species lived there on a mote of dust suspended in a sunbeam.

THAT'S Here. THAT'S Home. THAT'S... US'' -Carl Sagan

Das ist ein etwas längeres, aber sehr schön

  • Achte auf deine Gedanken, denn sie werden deine Worte. Achte auf deine Worte, denn sie werden deine Taten. Achte auf deine Taten, denn sie werden deine Gewohnheiten. Achte auf deine Gewohnheiten, denn sie werden dein Charakter. Achte auf deinen Charakter, denn sie werden dein Schicksal.
  • „Viel mehr als unsere Fähigkeiten sind es unsere Entscheidungen, die zeigen, wer wir wirklich sind.“ (Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore)
  • „Man kann nie genug lieben, wenn niemand sagt: „Ich liebe dich““ (AnnenMayKantereit in Das Orangenlied)
  • Neid ist die höchste Anerkennung von Erfolg.
  • „Es ist nicht wichtig, was die Leute über dich denken, wenn du kommst. Es ist wichtig, was die Leute von dir denken, wenn du gehst. (Jürgen Klopp bei seinem Abschied vom BVB)

Es gibt natürlich noch ganz viele andere, aber das sind die, die mir auf die schnelle eingefallen sind.

Der Mensch ist edel, gut und Zwieback.

Das Volk hat das Vertrauen der Regierung verscherzt. Wäre ...

https://www.gutzitiert.de › zitat_autor_bertolt_brecht_thema_volk_zitat_24969.html

Zitat von Bertolt Brecht: Das Volk hat das Vertrauen der Regierung verscherzt. Wäre es da nicht doch einfacher, die Regierung löste das Volk auf und wählte ein... - Zitate, Sprüche und Aphorismen.

Alea iacta est - Wikipedia

https://de.wikipedia.org › wiki › Alea_iacta_est

Alea iacta est ist die lateinische Übersetzung eines griechischen Ausdrucks. Übersetzt bedeutet er in etwa: „Der Würfel ist geworfen (worden)". Er beschreibt die Situation nach einem Ereignis/einer Handlung, dessen/deren Ausgang nicht mehr beeinflusst werden kann (der Würfel ist noch in der Luft).

Quod erat demonstrandum - Wikipedia

https://de.wikipedia.org › wiki › Quod_erat_demonstrandum

Die Wendung quod erat demonstrandum (lat. für „was zu beweisen war") bindet das Ergebnis einer logischen oder mathematischen Beweisführung an den vorangestellten Zweck zurück und schließt damit die Beweisführung ab. Sie wird häufig abgekürzt als q. e. d. Besonders im Englischen

Veni, vidi, vici - Wikipedia

https://de.wikipedia.org › wiki › Veni,_vidi,_vici

Veni, vidi, vici ( deutsch „ich kam, ich sah, ich siegte") ist ein bekanntes lateinisches Zitat des römischen Staatsmannes und Feldherren Gaius Julius Caesar über die Schlacht bei Zela

Albert Einstein:

"Fantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt."

"Die reinste Form des Wahnsinns ist es, alles beim Alten zu bekassen und gleichzeitig zu hoffen, dass sich etwas ändert."

Harry Potter (Dumbledore):

"Natürlich passiert es in deinem Kopf, Harry, aber warum um alles in der Welt sollte das bedeuten, dass es nicht wirklich ist?"

„Harry, bedaure nicht die Toten. Bedaure die Lebenden, und besonders all diejenigen, die ohne Liebe leben. “

Ally McBeal:

"Die Liebe ist das einzige Spiel das man verliert, wenn man nicht mitspielt"

Neon Genesis Evangelion:

„Ich weiß immer noch nicht, wo ich das Glück finden soll. Aber ich werde weiter darüber nachdenken, ob es gut ist, hier zu sein... ob es gut war, geboren worden zu sein. Aber am Ende erkennt man einfach immer wieder das Offensichtliche. Weil ich ich selbst bin.'

-Shinji Ikari

'Wenn du Schmerz und Nöte kennst, ist es einfacher, freundlich zu anderen zu sein.'

-Ryoji Kaji

Diejenigen, die die Vergangenheit vergessen, sind dazu verdammt diese zu wiederholen."

-Lorenz Keel

Songtexte:

"Life is much too short to understand it

Don't even try!

Don't fill up your heart with hate and anger

Give it a try!"

(Helloween If a Mountain could talk)

The carousel is spinning fast

better enjoy while it lasts

Every moment is like gold

you'll remember when you're old

And the meaning of this life

is to live and is to die

Make the best out of your dreams

they're the world where you are free"

(Stratovarius Season of Change)

Woher ich das weiß:Studium / Ausbildung – Studiere Englisch auf Lehramt