Was heißt das Kreuz mit dem Kreis oben, welches auf diesem Bild zu sehen ist?

 - (Kreuz, Xxxtentacion)

3 Antworten

Das ist das Anchsymbol, ein ägyptisches Symbol.

https://de.wikipedia.org/wiki/Anch

justsemiih
Fragesteller

Könnten sie mir eventuell beschreiben für was es steht? In dem Land wo ich mich derzeit befinde habe ich leider keinen Zugriff auf Wikipedia.

Woher ich das weiß:Recherche

justsemiih
Fragesteller

Könnten sie mir eventuell beschreiben für was es steht? Da ich hier leider keinen Zugriff auf Wikipedia habe.

yuns92  14.08.2018, 12:34
@justsemiih

In Wikipedia steht:

Das  Anch (☥,  ägyptisch  ˁnḫ), auch Anch-Symbol, Anch-Kreuz, in englischer  Transkription  Ankh, ägyptisches Kreuz, Henkelkreuz, Lebensschleife, Nilschlüssel oder koptisches Kreuz (als Symbol der  koptischen Kirche),  lateinisch  Crux ansata, ist ein  altägyptisches  Symbol, das für das Weiterleben im Jenseits steht. Als  Hieroglyphe steht das Zeichen für das körperliche Leben.
Das  Unicodesymbol ist U+2625 ANKH. In konventionellen Büchern/Texten wird das Anch-Symbol als OT geschrieben.
Details:
Das Symbol selbst besteht aus einem T mit einer aufgesetzten halben Lemniskate. Die entsprechende Hieroglyphe in der Gardiner-Liste hat die Bezeichnung S 34.
Es gibt alte ägyptische Darstellungen, in denen ein Gott das Zeichen Anch dem Pharao als Zeichen des Lebens überreicht. Dabei ist das Zeichen manchmal in der Nähe der Nase zu finden, um eine Verbindung zwischen Leben und Atem darzustellen.[1]
Moderne Kultur:
In der Esoterik wird das Anch oft in vielfältiger und darum nicht genau bestimmbarer Bedeutung benutzt. In der populären Kultur kommt es häufig als Symbol für Unsterblichkeit oder Lebenskraft vor. So etwa in Subkulturen wie der Gothic-Szene, wo es gerne als Schmuck getragen wird, in Computerspielen und in Filmen wie Flucht ins 23. Jahrhundert, wo es als ein Schlüssel für eine Zuflucht auftaucht. Der Gitarrist Vinnie Vincent trug zu seiner Zeit bei Kiss (1982–1983) das Anch als Maske.
yuns92  14.08.2018, 12:38
@yuns92

Wenn du es noch auf türkisch brauchst:

Ankh, “T” harfinin üzerine oturtulmuş küçük bir daireden ibaret bir, en yaygın  Antik Mısır sembolüdür. " Nil'in anahtarı" olarak da bilinir.
İsis  misterleri inisiyasyonunda kullanılan bu sembole birçok Mısır ilahının elinde rastlanmakla birlikte, en çok İsis’in elinde rastlanır. Sembole “kulplu haç” ( crux ansata) da denilir. Sembolün dairenin altında kalan,  Tau adıyla bilinen “T “ kısmı  MayaİnkaHinduÇin ve Kalde yazıtlarında rastlanan, birçok  alfabede kullanılan bir harftir.
Anlamı:
Sözcük anlamı “yaşam” olan ankh işaretinin simgelediği 12 anlamdan 4’ü şöyle açıklanır:
- Mısırlı; "yaşam haçı"dır, kadın ve erkeğin birlikteliğini simgeler ve evrensel yaşamın çekiciliği olarak ele alır.  Nil'in anahtarı olarak da bilinir.
- Ankh sembolü genel anlamıyla ya da semavi ve dünyevi alem arasındaki irtibata ilişkin anlamıyla kullanıldığında, daire Semavi Yönetim’i “T”nin yatay çizgisi olan kol yeryüzü ile semavi alemi ayıran sınırı simgeler; sütun  sembolizminiiçeren aşağı inen kol ise iki alem arasındaki, iki yönlü her türlü irtibat ve iletişimi temsil eder.
- Sembol inisiyenin alnının ortasında, iki gözünün arasında, yani üçüncü göz hizasında tutulduğunda, misterlere inisiye olmuş bulunmayı ve sırrı gizli tutmayı simgeler. Bu, arkan denilen sırlara açılan kapıları inisiye olmayanlara kapatan anahtardır. Yani bu, öte-alemin tülünü aralamış,  durugörü gibi  psişik yeteneklere sahip olmuş ve görünmez hiyerarşi ile vizyon veya  sezgi yoluyla temasa geçmiş inisiyenin sırları kimseye açıklamaması gerektiği anlamına gelir.
- Ankh sembolünün kulpundan tutulan bir anahtar olarak kullanıldığı sembolizmlerde ise, bu anahtar, onu taşıyan kişinin İsis gizemleri (misterleri) inisiyasyonundan geçmiş biri olduğunu simgeler. O kimsenin göğün kapısının anahtarına sahip oluşu İsis ve Osiris’le temsil edilen semavi vazife organizasyonunda, artık şuurlu olarak hizmet edebilecek bir duruma gelmiş olmasını ifade eder.
- Mumyaların üzerine konulan ankh sembolü, mumyalananın, ilahlara benzer duruma gelene kadar doğum-ölüm süreçlerinden ( reenkarnasyon) defalarca geçeceğini simgeler.
Sembol, haç kısmından tutulması,  İsis’in elinde olması gibi farklı bağlamlarda daha farklı anlamlarda kullanılmaktadır.
Popüler kültürde:
Ankh sembolü, Hippiler ve Gotik akım öncüleri,  Logan's Run, lost(dizi)The Hunger gibi filmler ve  Sandman Doctor Fate gibi çizgi romanlar,  Kiss Elvis Presley The 69 Eyes gibi müzik grupları,  Yu-Gi-Oh! gibi televizyon şovları ve  Tomb RaiderUltimaWorld of WarcraftAge of ConanGuild WarsAnkh  gibi bilgisayar oyunlarıyla popüler kültürde oldukça sık kullanılan sembollerden biri olmuştur.
Yeniden biçimlendirilmiş ankh sembolü, profesyonel güreşçi  Christopher Daniels ve  Edge, yeni kuşak hip-hop sarkıcısı  Erykah Badu, pop müzik sanatçısı  Anastacia ve  NBA yıldızlarından  Shaquille O'Neal ve  Dennis Rodman' de dövme olarak bulunmaktadır. Ayrıca sembolün çeşitli ürünlerinden biri de kaykaycı Mark Rogowski'nın "Ankh Model" kaykayıdır.

Ankh oder Anch.

So viele coole Leute drumrum und keiner sagt ihm, dass es mal seine Hosen hochziehen soll...