Wann setzt man im englisch don't/doesen't und wann aren't/ isen't?

6 Antworten

he | she | it -> doesn't

you | I | they | we -> don't

Bei "isn't" & "aren't" kommt es auch auf die Person an.

Isn't wird bei he | she | it verwendet & aren't bei we | are | you | they...

"aren't und "isn't" sind zwei verneinte Verbformen des Verbs "be" (sein).

z.B: He isn't from Munich. / She isn't a doctor, she's a teacher.
We aren't very happy about the situation. / They aren't in London this week.

Natürlich verwendet man die Formen von "be" auch zur Bildung der "Progressive Form":

He isn't working at the moment. / They aren't playing. They are studying. (etc.)

___________________________________________________________

"do" und "does" (letzteres bei der dritten Person Singular) verwendet man zur Bildung von Fragen mit "Vollverben".

Do you work? / Do they work?// Does Mr Brown work? / Does she come here often?

Bei der Verneinung verwendest du natürlich "don't' und "doesn't":

We don't work every day. / They don't read many books.

He doesn't like rap music. / She doesn't wworl on Sundays.

Dont/doesnt wenn du ein "do" also tun hast. Arent/isnt wenn du ein "be" also sein hast.

Es hängt nicht von dem Satz ab sondern von der Person