Ist der englisch Text gut (richtig)?

4 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Also so würde ich es schreiben:

Today I would like to compare German schools to US schools.

School in the US starts at 8am and ends at 3pm. German Schools start at 8am and end at 1:15pm.

As you can see, schools in germany are ending way earlier. The homework is different too! In US high schools, students are getting homework everyday. In Germany, they only get homework sometimes. In US highschools you have to wear a uniform. In German schools you dont have to.

So as you can see, US schools compared to german schools have a big difference.

(Hab jetzt einfach so gemacht wie ich denke, muss jetzt nicht 100% richtig sein.)

DerKekseEsser
Fragesteller

Danke <3 hört sich auf jeden Fall besser an als mein Text

Homework wird ohne s geschrieben, da homework singular und plural ist. Außerdem lässt man normalerweise die beiden Nullen weg (d.h. also 2pm und nicht 2:00pm)

DerKekseEsser
Fragesteller

Ok danke ! Werde ich korrigieren!

Hey ! Kein Leerschritt vor dem Ausrufezeichen!

Tooday (RS; Komma) I would (Hier fehlt ein Wort.) to compare German schools with US high schools.

In (---) US high schools (Komma) (---) schools starts (Grammatik) at 8 (Leerschritt) am and ends (Grammatik) at 3 (Leerschritt) pm (Kein Leerschritt). In Germany (Komma) (---) school starts at 8 or 9 (Leerschritt) am and ends at 1:15 (Leerschritt) pm .

You see (Komma) (---) schooltimes are different . (---) Homeworks (RS, Wort) too (kein Leerzeichen)! (Kein vollständiger Satz) In US high schools, they have homeworks (Wort) everyday (RS). In Germany, they have homeworks (siehe oben) sometimes (Satzstellung). In US highschools (Komma) you must wear a uniform. In German schools it's (Wort) different.

So you see, the countrys (RS) have different rules. (Formulierung)

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

AstridDerPu

DerKekseEsser
Fragesteller

Da muss ich wohl noch viel lernen ... Danke für deine Hilfe!