Wofür steht eigentlich "Nokia"?

6 Antworten

Vom Fragesteller als hilfreich ausgezeichnet

Die deutsche Wiki weiß es vielleicht nicht, aber in der englischen stehts zumindest:

Nokia's history starts in 1865 when mining engineer Fredrik Idestam established a groundwood pulp mill on the banks of the Tammerkoski rapids in the town of Tampere, in southwestern Finland, and started manufacturing paper. In 1868, Idestam built a second mill near the town of Nokia, fifteen kilometres (nine miles) west of Tampere by the Nokianvirta river, which had better resources for hydropower production. In 1871, Idestam, with the help of his close friend statesman Leo Mechelin, renamed and transformed his firm into a share company, thereby founding the Nokia Company, the name it is still known by today.

Nokia [ˈnɔkiɑ] ist eine Stadt in Westfinnland. Sie befindet sich unmittelbar westlich der Stadt Tampere.

In Nokia wurde 1865 von dem Ingenieur Fredrik Idestam (1838–1916) das Unternehmen Nokia gegründet.

Quelle wikipedia.de :o

der erfinder hat in der stadt nokia (finnland) oder in der nähe gelebt

der firmengründer hatte mal einen schweren autounfall mit seinem kia und hat sich seit dem geschworen nie wieder kia. also no kia

Die Firma Nokia hat früher Gummistiefel hergestellt :-)