Wie viel % Chance auf Feuerwehr Chicago?

1 Antwort

Candidates for Firefighter/EMT:
Prior to written test:
  • Must be 18 years of age by the date of administration of the Firefighter/EMT written examination.
  • No person may be appointed after age 37.
  • Must be a high school graduate or possess a general equivalency diploma (GED) by the date of administration of the Firefighter/EMT written examination.
  • How to obtain a GED.
By date of hire:
  • Must obtain proof of passing the Candidate Physical Ability Test (CPAT)within the last 12 months.
  • Must establish residency within the Chicago city limits by date of hire.
  • Must hold a valid Driver's License issued within the United States.
  • How to obtain an Illinois Driver's License (Licensing requirements vary by state of issue).
  • Must pass pre-employment screening, including:
  • Background investigation with fingerprinting
  • Drug test
  • Medical screening
Starting Salary (as of June 30, 2021):
  • $62,160/yr
  • After 5 years: $98,424/yr
  • Eligible for Holiday Pay, Duty Availability Pay, Specialty Pay, and Uniform Allowance.

https://www.chicago.gov/city/en/depts/cfd/supp_info/CFD_Job_Reqs.html

Die Anforderungen sind nicht ohne:
Ein Highschool Diploma, einen Wohnsitz in Chicago, medizinische Untersuchung, ein US Führerschein, und das alles mit einer Greencard, die du woher hast?

Die Chance ist da, aber zur Zeit nehmen sie zum Beispiel gar keine Bewerbungen an. Das sieht nicht gut aus.

Walli1261
Fragesteller

Wie gesagt "angenommen" ich habe die GreenCard. Highschool Diploma ist ein erw. Realschulabschluß und medizinische Untersuchungen und Führerschein sollten ja kein Problem sein, wenn mir da nicht meine Gesundheit reingrätscht. Die Tests sind natürlich Hart da geb ich dir Recht. Aber Danke für deine Recherche.

stufix2000  05.02.2023, 18:46
@Walli1261

Wenn sie keine Bewerbungen annehmen, dann ist die Chance einfach gleich Null.

Highschool Diploma ist ein erw. Realschulabschluß

Nein, das ist etwas anderes. Such nach GED Test.