Wasn’t/ didn’t/ doesn’t?

7 Antworten

"He wasn't" bedeutet "er war nicht", "he didn't" "er tat nicht" und "he doesn't" heißt "er tut nicht".

Bei "He wasn't" kannst du ein z. B. Adjektiv dranhängen, wie in "He wasn't sure".

Bei "He didn't" hängst du ein Verb dran, z. B. "He didn't care".

Für "He doesn't" gilt das gleiche wie bei "He didn't", nur dass es Gegenwart ist.

Wenn jemand oder etwas nicht war, nicht tat oder nicht tut. Im Zuge der Verneinung gibt das die Zeitform an.

He was ready => he wasn‘t ready

He went there => he didn‘t go there

He reads => He doesn‘t read

Hallo,

in der Verneinung (negativ) wird im Present Simple und im Past Simple bei Vollverben mit dem Hilfsverb do umschrieben.

Simple Present

Positiv: I/you/we/they write a letter to him.

He/she/it writes a letter to me.

Negativ: I/you/we/they do not write a letter to him.

He/she/it does not write a letter to me.

Simple Past

Positiv: I/you/he/she/it/we/you/they wrote a letter to him.

Negativ: I/you/he/she/it/we/you/they did not write a letter to me.

Das Verb be [be (am, is, are) - was / were - been] wird mit not verneint.

I / he, she, it was in Edinburgh in October 2018. - I / he, she, it was not in Edinburgh in October 2018.

You, we, they were in Edinburgh in October. - You, we, they were not in Edinburgh in October.

wasn't, didn't und doesn't sind die Kurzformen der Langformen was not, did not und does not.

AstridDerPu

I did not / didn't use a pen = Ich habe nicht... (simple past)

I was not / wasn't paying attention into school = anderes Wort für 'did not', Ich war nicht...

They does not / doesn't like my pen = Mehrzahl, Vergangenheit

So kann ich es am besten erklären. :D

I wasn't there (Ich war nicht da)

It doesn't matter ( es spielt keine rolle)

It didn't go well (es lief nicht gut)