Wann nutzt man im Englischen has been/have been?

8 Antworten

has been ist die 3. Person Sg. (er/sie/es). Have been alles andere

=  Present Perfect

1.) von to be: Wenn ein Geschehen in der Vergangenheit begonnen hat und bis jetzt reicht oder weitergeht.

has been nur in der 3.P. Sg. (he/she/it + alle Nomen):

  •  I have never been to New York.
  • She has always been a good girl.
  • Ms  Merkel has been Chancellor since  22 Nov. 2005.

2.) fürs Passiv des Present Perfect (wenn's in der Vergangenheit begonnen hat und bis jetzt reicht oder weitergeht, s.o. )

  • Have you ever  been caught speeding or smoking grass?
  • A guy by the name of celticsfan has obviously never been taught the English verb forms and tenses.
  • His moped has been repaired now.

He she it has been I we you they habe been Es kommt also auf die Personen an

Has been (Personen wie z.B He She It) Have been (Gemeinschaft we, they)

Has bei He She It

Have bei allen anderen